• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

database maken van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

evora

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Ik wil een database maken van literatuur . Ik heb uit een catalogus diverse titels van boeken als tekst gedownload.
Deze titels vervolgens in Excel geimporteerd.Dit koemt als tekst achter elkaar (zie bijlage).

Nu wil ik een tabel maken van alle die informatie. Dus, op een kolom alle titels , en andere kolom alle auteurs enz.
Kortom, de informatie die op de kolom A staat als venster in de bovenste rij (titel) zetten.

Wat moet ik doen?

Bijlagen

als ik de data-dump bekijk gaat dit een hele uitdaging worden om dit automatisch te doen.
De data is niet echt gestructureerd en bevat soms taalfouten (tite ipv titel) en soms in ENG/NL door elkaar gehaald.
En helaas ook niet dat er iedere N-aantal regels een nieuw boek begint.
Zijn er nog andere (betere) export megelijkheden van de catalogus, om naar te exporteren (csv, txt, xml, etc)?
Dit biedt wellicht de mogelijkheid dat de datastructuur in tact is.

Beste Maurice,

Zoals ik in mijn bericht heb geschreven heb ik de uit de catalogus eerste als .txt bestand gedownlad. In bijlage.
is dit wat?

Zeer dank!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan