Opgelost Database maken voor gedichten en verhalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter OBADE
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

OBADE

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Hallo,

Ik wil graag een database maken voor de verhalen en gedichten van mijn vrouw. De database is voor eigen gebruik, maar mag wel links hanteren voor naar publicatie op social media. Er moet een zoekfunctie op tags op zitten en het liefst ook vanaf de telefoon makkelijk te gebruiken zijn.
Er zijn natuurlijk diverse opties, zoals Google Drive, One Drive, Dropbox, maar welke zou nou het meest geschikt zijn om gedichten en verhalen op te zetten.
Welk programma of online-dienst zouden jullie adviseren?

Ik heb mijn eigen schrijfels website, een WordPress site (mijn-schrijfsels.nl)
Je kunt ook de online WordPress hiervoor gebruiken, zie https://wordpress.com/

Kijk maar eens of je dat iets vind, het is makkelijk in gebruik.

Hallo,

Ik wil graag een database maken voor de verhalen en gedichten van mijn vrouw. Er zijn natuurlijk diverse opties, zoals Google Drive, One Drive, Dropbox
Geen van deze opties zijn databases. Een Cloud schijf kan dat natuurlijk ook niet zijn. Wil je een blog-achtige oplossing om de verhalen te publiceren, dan heb je ook helemaal geen database nodig. Wordpress moet dat inderdaad wel kunnen, maar er zijn er vast meer. Kan er zo even niet op komen :), maar je hebt bijvoorbeeld Tumbler en Dreamstime. Voor het archiveren van verhalen, dus een échte database, kun je terecht bij (ik hou het even bij Microsoft) programma;s als Excel en (betere oplossing) Access.

Nee, je hebt gelijk. Maar ik dacht, een echte database, dan publiceer / blog je je verhalen niet. En ik nam aan dat de TS dat bedoelde. Ik moet ook eerst vragen wat hij precies bedoeld. Mijn nederige excuses.

Geen van deze opties zijn databases. Een Cloud schijf kan dat natuurlijk ook niet zijn. Wil je een blog-achtige oplossing om de verhalen te publiceren, dan heb je ook helemaal geen database nodig. Wordpress moet dat inderdaad wel kunnen, maar er zijn er vast meer. Kan er zo even niet op komen :), maar je hebt bijvoorbeeld Tumbler en Dreamstime. Voor het archiveren van verhalen, dus een échte database, kun je terecht bij (ik hou het even bij Microsoft) programma;s als Excel en (betere oplossing) Access.
Het is geen database, maar het kan als een soort van database fungeren als je het deelt als een spreadsheet.
Maar als je het wilt publiceren naar de buitenwereld, zet dan een Wordpress website op. Dat is het snelst.

Mijn nederige excuses.
Nergens voor nodig natuurlijk; de onduidelijkheid zit bij TS :). Ik ga er ook eigenlijk vanuit dat TS geen database bedoeld in de ware zin des woords.

Ik bedoel idd géén database als in een gegevensbestand, met bijv NAW-gegevens of andere data. Maar ik wil vooral benadrukken dat het systeem géén superaantrekkelijke interface hoeft te hebben. De nadruk ligt op opslag en zoeken. En dan het liefste in de Cloud om het online te kunnen benaderen en linkjes naar specifieke gedichten e/o verhalen in social media te kunnen plaatsen. Daarom lijkt mij een access of excel oplossing niet echt werkbaar.

Tenzij je access (excel lijkt mij voor gedichten en verhalen niet echt werkbaar) ook in de Cloud kan plaatsen. Maar daar weet ik te weinig van af. Access ken ik alleen als een stand-alone mogelijkheid, maar graag info over of je Access ook online kunt gebruiken, en wat dat betekent voor de doorlinking.

Je wilt ze graag delen op sociale media. Dan denk ik aan een site, bijvoorbeeld draaiend op WordPress. Je kan er prima op zoeken, en je hebt zelf controle over de layout. Super fancy of Lightweight? Het is allemaal mogelijk.

Ik heb mijn eigen schrijfels website, een WordPress site (mijn-schrijfsels.nl)
Je kunt ook de online WordPress hiervoor gebruiken, zie https://wordpress.com/

Kijk maar eens of je dat iets vind, het is makkelijk in gebruik.
Hallo Femke, welk thema heb je gebruikt voor jouw site? Of heb je deze helemaal zelf gemaakt?

De vraag is al beantwoord. Maar je hebt zoveel mooie en makkelijke theme's voor WP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan