Vermoedelijk een gammel toetsenbord
.
Wat betreft de twee versies: die van mij stelt de breedte van de foto’s in op basis van de kolom, die van ah stelt de foto’s in op een
vaste hoogte. In essentie mag dat verder geen probleem zijn voor jouw Excel versie. (Ik vermoed dat mijn versie ook goed werkt bij ahhulpje?)
Dus, even samenvatten:
- je hebt nu twee (redelijk identieke) Excelbestanden die een foto inlezen op een geselecteerde cel.
- in beide versies kun je de ene foto wél correct inlezen, en andere foto’s niet
- het is niet aan te geven waarom de ene foto wél importeert, en de ander niet
- soms lijkt het importeren wél te lukken, maar dan zie je geen foto
Laat maar even weten of deze samenvatting klopt of niet.
Wat betreft het laatste punt: de macro doet een paar dingen: a) een foto inlezen, b) de foto aanpassen qua grootte en c) de rijhoogte instellen op de hoogte van de foto. A, b en c zijn aan elkaar gekoppeld (zonder foto wordt er niks gedaan. Als er geen foto is geselecteerd, wordt de rijhoogte dus ook niet aangepast. Ergo, als de rijhoogte is aangepast,
moet er een foto staan.
Die foto moet dan te selecteren zijn met je muis. In de versie van ah zal er niks gebeuren, maar staat er wel een kader met 6 handvatten. Die zou je in ieder geval moeten zien, ook als er géén foto weergave is.
In míjn versie zou de originele foto geopend moeten worden in jouw standaard viewer. (Zelf gebruik ik FastStone Viewer). Wil je de foto ‘normaal’ selecteren, dan moet je er één keer met de rechter muis op klikken. Dan krijg je weliswaar ook het snelmenu, maar dat kun je dan wegklikken.
Kortom: leg nog eens wat beter uit wat je nu precies doet, en maak desnoods wat screenshots zodat wij het ook kunnen zien.