Database met belangrijke administatie in de soep

Status
Niet open voor verdere reacties.

thesavager

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Hallo allemaal,

Ik probeerde iemand te helpen, na een hittecrash van de Windows xp professional server, om de database weer aan de praat te krijgen, maar wat blijkt nu , dat de backups die gemaakt zijn, letterlijk kopieën zijn van de database mappen, inplaats van een .bak bestand die ik kan herstellen.

Ik heb geprobeerd een nieuwe lege database aan te maken en daarna de mappen te kopieëren naar de database directorie, maar na poging om MySQL weer op te starten, krijg ik een foutmelding, dat de grootte van de bestanden veranderd zijn, en MySQL stopt dan ook weer.

Weet iemand hoe ik deze database kan herstellen, zodat de administratie en klanten gegevens weer uit te lezen zijn ???
Ik vind wel backups , maar alleen in de vorm van gekopieërde mappen, waarin de "frm, MYI, MYD" bestanden staan.

Met vriendelijke groeten, Pascal

Laatst bewerkt:
Als je in de database directory een map maakt wordt dit automatisch een nieuwe database. Als je in die map dan de frm, MYI en MYD bestanden plaatst worden dat de tabellen in de database. MySQL hoeft hiervoor niet opnieuw op te starten.

Als je dan nog fouten krijgt bij het starten van MySQL of het benaderen van tabellen kun je de tabellen controleren en proberen deze te repareren. Via de sql-prompt kan dat op deze manier:[sql]mysql> check table t_testje;
+---------------+-------+----------+----------+
| Table | Op | Msg_type | Msg_text |
| test.t_testje | check | status | OK |
1 row in set (0.00 sec)

mysql> repair table t_testje;
+---------------+--------+----------+----------+
| Table | Op | Msg_type | Msg_text |
| test.t_testje | repair | status | OK |
1 row in set (0.00 sec)[/sql]

Als de 'check table' OK oplevert dan dan hoef je niets te doen en is de tabel goed, anders kun je een 'repair table' uitvoeren. Als MySQL niet draait kun je een myisam check uitvoeren. Alleen controleren doe je zo:
Code:
C:\..\MySQL\data\test>myisamchk test.MYI
Checking MyISAM file: test.MYI
Data records:       3   Deleted blocks:       0
- check file-size
- check record delete-chain
- check key delete-chain
- check index reference
- check record links

Repareren doe je met "-r":
Code:
myisamchk -r test.MYI

Succes!

[opgelost]

Epic,

hartstikke bedankt voor de snelle reactie en een korte maar krachtige uitleg.Ik heb het gedaan zoals je beschreef en het is me gelukt.Je hebt iemand nu dolgelukkig gemaakt, nogmaals bedankt. :thumb:

Met vriendelijke groeten, Pascal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan