Database met links

Status
Niet open voor verdere reacties.

repsak

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Hallo,

Mijn naam is Kasper de Beer en ik ben leraar in het speciaal onderwijs. Ik geef les aan kinderen met spraak / taal en gehoor problemen. Voor deze doelgroepen is het van groot belang de lessen zo visueel mogelijk aan te bieden.
Tegenwoordig geven we les met een digibord. De lessen bereid ik voor in Yurls (verzamelprogramma van links)
In mijn les heb ik verschillende links die ik op het digibord aanklik en meestal zit daar een YouTube fimpje achter. Voor mijn kinderen is het op deze manier een visueel aantrekkelijke les. Ik heb verder 8 computers ter beschikking en omdat ik bijv. bij rekenen al 5 niveaugroepen heb, is het instructie geven erg moeilijk. Daarom zoek ik naar mogelijkheden om de kinderen zelf de links (instructievideo's over een rekenopdracht) op te zoeken en op hun computer te bekijken.
Het lukt mij wel om in Excel verschillende tabbladen (niveaugroepen) te maken en bij de afzonderlijke groepen URLS links te plakken en vandaar de links aan te klikken. Het kan zijn dat verschillende leerlingen naar dezelfde link, onafhankelijk van elkaar, willen kijken. Excel lijkt mij daar niet erg geschikt voor.
Zijn er mogelijkheden in Access.
De database moet de velden in zich herbergen:
ID, Vakgebied, Boek, Taak, Som, Link, Onderwerp
Het liefst nog in Access 2003 aangezien we dat nog op school gebruiken.
Wie kan mij helpen???

Allereerst welkom bij HelpMij!
Het is mij niet geheel duidelijk wat je precies wilt bereiken, en welke rol Access daar in moet spelen. Access is geen standaard onderdeel van Office, en je zou voor elke pc waar het op draait bijvoorbeeld een aparte licentie moeten hebben. Bij Excel heb je dat nadeel niet. Bovendien is Access als gebruikersomgeving zonder uitgebreid te programmeren en formulieren te bouwen ook niet erg gebruiksvriendelijk.