database muziek

emou

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2017
Hallo,

ik heb met behulp van AI een bestand gemaakt in Access dat verbonden is met een bestand in verkenner waar ik liedjes opsla.
het pad in verkenner is "N:\mijn_muziek".

de bedoeling is dat de lijst in access correspondeert met mijn verkenner en als ik een nieuw liedje heb ik dat dan ook kan zien in mijn access bestand en met de knop die ik geïnstalleerd heb dat muziekje kan afspelen.

Maar het access bestand toont bijna dubbel zoveel liedjes dan in mijn verkenner

wat is er fout met mijn bestand, AI kan mij blijkbaar niet helpen

Bijlagen

Er wordt nergens gecontroleerd of een liedje dat in N:\mijn_muziek staat al aanwezig is in je database. Dus iedere keer dat je de import start worden alle aanwezig liedjes nog eens toegevoegd. Sommige staan er al 6 keer in, zoals bijvoorbeeld "Als De Dag Van Toen".

Laatst bewerkt:
Er wordt nergens gecontroleerd of een liedje dat in N:\mijn_muziek staat al aanwezig is in je database.
Zo te zien wordt er wel enig controle uitgevoerd, en wel op de bestandsnaam:
Code:
If DCount("*", "tblMuziek", "Bestandsnaam = '" & Replace(file.Name, "'", "''") & "'") = 0 Then
Hoewel ik het gegoochel met de enkele aanhalingstekens niet begrijp (en het daar mis op kan gaan) lijkt dit wel te werken.
Dat er desondanks dubbele bestandsnamen voorkomen is mogelijk een gevolg van een verwerking zonder die controle.
Bij de aangehaalde titel speelt (ook) iets anders. Die komt inderdaad 6 keer voor, maar dan wel in 4 verschillende bestandsnamen die 1 of 2 keer voorkomen. Gevolg van al dan niet een spatie voor de uitvoerende.
Als De Dag Van Toen_ Mama's Jasje .mp3 2
Als De Dag Van Toen_ Reinhard Mey .mp3 2
Als De Dag Van Toen_Mama's Jasje .mp3 1
Als De Dag Van Toen_Reinhard Mey .mp3 1

Bij dit als kan men zich afvragen waarom je zoiets in Access (of Excel) zou willen bouwen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan