database naar database kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekVoost

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Hoi,

Ik heb voor mijn website een weerstation aangesloten op een computer. De data van dit weerstation wordt verzonden naar mijn website. Nu heb ik een uitbreiding van dat programma die de gegevens uitleest en op internet plaats gedownload. Deze plaatst de gegevens in een MySQL database en die kan ik weer met een systeem uitlezen in een phppagina. Dat systeempje maakt er ook grafieken bij en die zo ik graag willen gebruiken.

Maar omdat mijn host externe verbindingen naar hun SQL server blokeren, moet via de 'localhost' van mijn site de gegevens in de database plaatsen.
Het programma wat de gegevens in de database plaats zet nu de gegevens nu in een database die ik lokaal heb draaien. Het systeem heb ik ook lokaal gezet, en dat is nu extern te bereiken. Alleen ik wil het graag op mijn eigen website draaien.

Als ik het systeem op mijn eigen website zet en als server mijn ip invult samen met de gegevens van de database, dan krijg ik de melding dat hij geen verbinding kan maken met de server.

De gegevens moeten dus van mijn server naar mijn website server. Aangezien deze gegevens bijna real-time worden geupdate, moet dit dus automatisch gebeuren.
Mijn vraag is dan ook: Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie reactie;
Niek van Oost

Ja dat gaat alleen moet je de verbinding vanaf je website naar je server openstellen voor het IP van de webserver.
Zodat je via een PHP pagina (die elke 15min ververst) de gegevens laat kopiëren naar je server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan