• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

database ontvangst materiaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

evora

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Berichten
31
Ik heb in de forum gekeken naar een mogelijke oplossing voor mijn probleem maar ik vrees dat ik te slecht ben met excel om het te begrijpen.

Ik heb twee bestanden. Een is een algemene overzicht van de abonnementen van onze tijdschriften en de ander is een simpel tabel van ontvangst nr en datum per titel van tijdschrift , per sheet.

De medewerker die het tijdschrift ontvangt zet de laatste datum op bestand 2. Deze datum zou ik graag willen koppelen met bestand 1 zodra de hoofdafdeling weet wanneer alle tijdschriften zijn binnen gekomen.

Hoe kan ik het koppelen? via een query? een pivottable?

Helpmij!

evora
 
Evora
Je hebt al 2 bestanden, en mogen we die ook eens bekijken, dan begrijpen we beter wat je bedoeld en waar je naar toe wilt.
 
laatste datum van tabel zichtbaar

Hallo Jean-Paul,


Ik heb nu anders gedaan. Ik heb een database in Access gemaakt. Alle ontvangsten van onze abonnementen worden hierop geregistreerd.
Echter wil ik graag da laatste datum ook op de algemeen overzicht van Excel hebben.
Via Data , from Acess kan ik een tabel importeren. Als ik dit doe krijg ik de hele tabel te zien. Maar ik wil alleen de laatste wijziging (ontvangst datum), ofwel 7-8-2013 op een cell zien (D20)
Het moet mogelijk zijn, maar hoe?

Bedankt
EvoraBekijk bijlage Registratie ontvangst lopende periodieken (Autosaved).xlsx
 
Evore
Ik kan je niet verder helpen je bestand kan niet geopend worden door mijn oudere versie excel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan