Database op meerder plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Beste

Ik ben bezig een klein programmaatje te maken maar ik kom op een probleem. Ik ben bezig om een programmaatje te maken voor facturen te maken. Ik weet dat er veel programma's bestaan om facturen te maken maar ik wil het liever zelf in mijn vrije tijd proberen te maken en ook de programma's die hiervoor bestaan zijn niet zo geschikt voor onze stiel. Nu de vraag. Ik heb een database gemaakt waarin alle facturen worden ingegeven maar dat is enkel op 1 pc ik wil dat ik de wijzigen op verschillende pc's kan bekijken (dat alles overal het zelfde is). Dus ik dacht ik maak 1 centrale pc waarop ik de database zet en ik zet op alle andere pc het programmaatje dat ik geschreven heb. Nu is het probleem hoe maak ik dan verbinding met die database?

Als mijn vraag vaag is gesteld hoor ik het graag.

Bram

Mijn eerste vraag is weke database wordt gebruikt.
Wanneer je MyIsql gebruikt kan je deze op een server installeren en middels andere pc aanroepen.

Ik heb het programma nog eens bekeken en ik moet nogal veel aanpassingen doen. Dus ik zit er niets mee in om het programma terug van af 0 te maken. Maar ik wil in het programma zelf ergens kunnen opgeven op welke locatie de database staat. Ik denk dat ik nu een SQL database gebruik maar ik ben niet zeker. Ik ben een leek op dit gebied maar ik wil veel leren door dit programmaatje zelf te maken (met jullie steun).

Bram

Ik heb het gevonden hoe ik een database over een netwerk kan bereiken maar nu ben ik op zoek hoe ik bv in een tekst box de locatie van de database kan zetten. Ik vermoed dat dit met de connection string moet maar ik weet niet goed hoe.

Bram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan