Database op verenigingsniveau invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

casacampo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2013
Ik heb een basis database gemaakt voor een sportbond met leden in de vorm van verenigingen. De verenigingen hebben leden. Doelstelling is dat de verenigingen hun eigen ledenbestand kunnen muteren zonder dat ze toegang hebben tot het ledenbestand van andere verenigingen. Zie het formulier Verenigingfrm als voorbeeld. Is dit mogelijk en zo ja kan mij iemand op gang helpen dit op te lossen.

Bennie

Bijlagen

Je voorbeeldje werkt zo niet, met gekoppelde tabellen waar we niet bij kunnen. En dat is vermoedelijk ook gelijk het antwoord op je vraag, want ik heb zo'n vaag vermoeden dat je de db via DropBox o.i.d. beschikbaar wilt stellen aan de verenigingen. En dat gaat niet werken. Je kunt alleen een web database maken als je dat via SharePoint doet.

Het is inderdaad de bedoeling de db via de website te benaderen en in te vullen. Blijft een vraag, kan ik de db zodanig opzetten dat een vereniging wel hun eigen leden kunnen muteren maar geen zicht hebben op andere verenigingen zoals nu bedacht. Of moet ik een andere opzet kiezen.

Access is niet geschikt als web database, tenzij je dat doet via een (duur) SharePoint portal. Lijkt mij geen optie. In db's van voor 2007 kon je met replicatie werken, wat lastig was, maar wel werkte. Dat kan vanaf 2007 dus niet meer. Dan zit er niks anders op dan ofwel een echte web database te bouwen (met MySQL bijvoorbeeld) ofwel met exports en imports te gaan werken, waarbij de verenigingen (al dan niet geautomatiseerd) databestanden versturen en ontvangen die dan in de beide databases worden verwerkt. Dan heb je weliswaar geen live updates, maar kun je wel werken.

Hartelijk dank voor de informatie en hulp, ga er mee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan