Database opdrachtgevers: te hoog gegrepen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel Doetjes

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2005
Hallo,

Ik wil een database opdrachtgevers aanleggen. Ik wil daarin een soort 'front-end' waar de belangrijkste gegevens te raadplegen zijn.

Het eerste probleem waar ik tegenaanloop is dat ik bij één opdrachtgever meerdere opdrachten kan uitvoeren, met andere contactpersonen.

Voor mijn gevoel krijg ik dus 1 voor de front-end, met daarachter een tabel met daarin de opdrachtgeversgegevens en daaraan gekoppeld een tabel met de gegevens van de opdracht.

Als ik opdrachtgever x opzoek in de database wil ik in de front-end dan een keuze kunnen maken tussen opdracht 1 en opdracht 2, waarbij de belangrijkste gegevens bijgewerkt worden.

Is dat mogelijk?

Hier vinden jullie een zip met mijn gepruts tot nu toe.

Groet,

Michiel

Ik heb je zip file niet bekeken, maar je probleem is eenvoudig. Je moet een relationele database maken en volgens mij ben je al een eind op weg.

Volgens mij heb je onderstaande situatie geschetst.

Opdrachtgever 1-N opdrachtgeversgegevens 1-N opdrachtdetails

1-N betekend dan een 1 op meer relatie.

Als je opdrachtgeversgegevens bestaan uit NAW gegevens moet je je afvragen of een opdrachtgever meerdere adressen heeft.

Je kan in je form een kiezen welke opdrachtgever je wilt zien. Afhankelijk van dat resultaat kan je de details laten zien. Je kan ook een combobox vullen met relevante opdrachten van deze opdrachtgever.

Tis niet moeilijk.

HTH
Weest gegroet,
Guus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan