Ik wil een database opzetten met daarin de volgende gegevens:
- personeelsgegevens (zoals personeelsnummer en adresgegevens, sofinr. datum in dienst etc.)
- opleidingen/cursussen die het personeel gevolgd heeft. Ook de nog te volgen opleidingen moeten erin komen te staan, met start- en einddatum, status etc.
Dit zijn heel veel verschillende opleidingen en cursussen . Dit is dus per persoon verschillend.
Een tabel met personeelsgegevens heb ik al gemaakt.
Ik kom er niet uit hoe ik het beste de opleidingen aan het personeel kan koppelen of hoe ik dit moet opzetten.
Ik kom dan uit op alle gegevens in 1 tabel zetten, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling van Access. Ik krijg dan ook een hele "brede"tabel. Dan staan wel alle opleidingen met de personeelsgegevens in 1 tabel, maar gegevens zoals start- en einddatum kan ik dan niet kwijt. (omdat dit bij elke opleiding van toepassing is)
Ik wil bijvoorbeeld ook op kunnen vragen: alle personeelsleden die de cursus EHBO hebben gevolgd. Dit kan dan weer met een query, maar hoe ik het bestand in eerste instantie opzet, is mijn probleem dus.
Heeft iemand tips hoe ik dit het best kan aanpakken?
- personeelsgegevens (zoals personeelsnummer en adresgegevens, sofinr. datum in dienst etc.)
- opleidingen/cursussen die het personeel gevolgd heeft. Ook de nog te volgen opleidingen moeten erin komen te staan, met start- en einddatum, status etc.
Dit zijn heel veel verschillende opleidingen en cursussen . Dit is dus per persoon verschillend.
Een tabel met personeelsgegevens heb ik al gemaakt.
Ik kom er niet uit hoe ik het beste de opleidingen aan het personeel kan koppelen of hoe ik dit moet opzetten.
Ik kom dan uit op alle gegevens in 1 tabel zetten, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling van Access. Ik krijg dan ook een hele "brede"tabel. Dan staan wel alle opleidingen met de personeelsgegevens in 1 tabel, maar gegevens zoals start- en einddatum kan ik dan niet kwijt. (omdat dit bij elke opleiding van toepassing is)
Ik wil bijvoorbeeld ook op kunnen vragen: alle personeelsleden die de cursus EHBO hebben gevolgd. Dit kan dan weer met een query, maar hoe ik het bestand in eerste instantie opzet, is mijn probleem dus.
Heeft iemand tips hoe ik dit het best kan aanpakken?