Database ordertijden juist weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter rct
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet misschien al waar het probleem in zit. Als je in mijn database kijkt dan zie je op het moment dat je een tijd aanklikt in de tabel ordertijden, een datum naast de tijd verschijnen. Zodra je die weghaalt komt de order of in dit geval de tijd wel in de query. Nog steeds klopt er dan helemaal niks van, maar het is een begin. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de datum weg te krijgen. De gegevens komen uit excel dus heb het daar geprobeerd weg te halen en opnieuw te uploaden. Op het moment dat ik ze in Excel weg heb gehaald, verschijnen ze weer zodra ik ze in Access upload. Het is echt frustrerend want telkens als het lijkt dat het lukt, blijkt er weer niks van te kloppen van wat ik doe.

Als je ze uit Excel haalt, moet je de data goed voorbereiden. Tijden zijn getallen tussen 0 en 1; gehele getallen zijn dagen. Om precies te zijn: een dag op het uur 0:00. Kortom: als je tijden converteert naar getal en die tabel importeert, kun je die getallen met TimeValue correct importeren in je brontabel.

Maar je kunt met een simpele bijwerkquery de zaken wel corrigeren:
Code:
UPDATE Ordertijden SET [Begin verwerking (Order)] = CDbl([Begin verwerking (Order)])-DateValue([Begin verwerking (Order)]), 
[Einde verwerking (Order)] = CDbl([Einde verwerking (Order)])-DateValue([Einde verwerking (Order)]);

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan