database overzetten naar 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.

tedfun

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb een vraag over acces ik werk met een bestaande door een ander persoon gemaakte database op ons bedrijf, maar nu moet alles over naar 2009.
De tabel crediteuren ging makkelijk die kon ik gewoon kopieren en vroeg acces zelf of ik de structuur van de tabel of structuur met gegevens moest kopieren ik heb voor alleen de structuur gekozen.
Maar nu zit ik met de query want die vraagt dit nl niet als ik die wil kopieren en hangt dan ook niet aan de nieuwe tabel vast.Weet iemand hoe ik dit nu moet doen?

Allereerst begrijp ik niet waarom je ieder jaar met een lege tabel wilt beginnen. Lijkt erop op dat je tabelstructuur niet klopt.

Maar goed als je dit wilt, kun je een kopie maken van een query en zul je de bestaande tabel moeten vervangen voor de nieuwe lege tabel.

Charles

Hallo Charles

Zoals ik al zei heb ik de structuur zelf niet gemaakt en het gaat om debiteuren crediteuren de query is om de openstaande posten te bekijken. vandaar dat het belangrijk is in welk jaar het is. Zelf heb ik al geprobeerd om een kopie van de query te maken maar dan moet ik volgens mij alles weer opnieuw aan de tabel koppelen, klopt dit denk je?

Ja dat klopt als je een nieuwe tabel maakt. Dan moet je in de nieuwe query de tabel van 2008 vervangen voor de nieuw tabel 2009.

Maar hoe ziet je tabel er dan uit. Als daar een datum in staat kun je de query toch filteren op het jaar en/of op openstaande bedragen?

Ja dat weet ik maar die query zit met zoveel aan de tabel vast en ik ben maar een leek dus ik dacht dat er misschien een simpele oplossing zou zijn.

Kun je een kopie van de database, uiteraard zonder gevoelige informatie, hier op het forum plaatsen? Dat praat wat makkelijker.

Hallo,
Mijn werkgever vindt het niet goed als ik hem doorstuur en sorry dat ik zo laat reageer, ben ziek geweest en vandaag pas weer begonnen.

Dan denk ik dat je werkgever maar een access kenner moet gaan inhuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan