Database publiceren op sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
268
Goedemiddag,
Wie heeft er ervaring met het publiceren van een database op sharepoint. De database (access 2010) bevat een backend (bevat alleen de tabellen) en een frontend (bevat de gekoppelde tabellen, queries, formulieren, rapporten, en de nodige VBA-code).

Als ik begin met mijn backend:
- openen database
- tabblad Hulpmiddelen voor databases, groep gegevens verplaatsen, Sharepoint --> wizard Tabellen exporteren naar Sharepoint wordt gestart
- Invullen welke sharepoint-site ik wil gebruiken --> http:// ..... naar locatie waar deze op netwerk moet komen
- na volgende worden tabellen gepubliceerd (denk ik ...) maar het proces stopt als deze komt bij een tblFoutentabel. Deze heb ik uit een andere database gekopieert en bevat alle mogelijk foutcodes waarnaar verwezen wordt tijdens uitvoeren van de VBA --> er wordt een logboektabel aangemaakt met foutomschrijving: Er is een fout opgetreden bij het kopiëren van gegevens naar de SharePoint-lijst. Kan de gegevens niet bijwerken. De database of het object heeft het kenmerk Alleen-lezen.
- ik heb geprobeerd deze tabel te kopieren naar een nieuwe tabel, en inhoud over te nemen, maar maakt geen indruk. Als ik tabel helemaal weghaal dan gaat het proces wel door. Weet alleen niet waar ik Alleen-lezen kenmerk zou moeten wijzigen. Met rechtermuisknop-eigenschappen zie ik alleen optie verborgen. Verder kan ik webcompatibiliteit controleren van deze tabel - geen bijzonderheden
- maar goed, ik haal tabel vooralsnog weg --> dan weer gegevens verplaatsen naar sharepoint, en nu gaat het goed, tenminste ik krijg ene melding dat er iets is gebeurd, en alle tabellen hebben nu een " gekoppeld" sharepoint-icoontje gekregen (in een volgende stap moet ik deze tabel alsnog toevoegen, zodat ik de foutcodes kan gebruiken)

Hoe kan ik nu zien wat er waar staat? Waar staat nu mijn naar sharepoint geëxporteerde database ?
En hoe moet ik nu mijn frontend koppelen ? Moet ik die eerst op dezelfde manier als backend naar sharepoint "verplaatsen" .

Ik ben even lost op dit moment. Wie kan mij de juiste weg weer aanwijzen?

met vriendelijke groeten
John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan