• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

database-query beëindigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterpn

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
via een databasequery haal ik gegevens op van de mysql-database op mijn webserver.

Ik kan deze netjes starten, verbinden, gegevens ophalen... alleen lukt het me niet om deze query te beëindigen !
venster met kruisje uitknippen, query verlaten via bestandsmenu,... niks lukt er.
Wanneer ik een andere query wil starten gaat dat niet omdat de eerste query nog bezig is
Natuurlijk lukt het wel door telkens Excel af te sluiten en opnieuw te starten maar erg handig is dat niet.
Weet er iemand hoe een gestarte databasequery af te sluiten ??

Alvast bedankt.

Excel 2002

Als je query klaar is met zoeken moet deze vanzelf stoppen. Controleer je querie eens want het lijkt erop dat die nu in een oneindige lus terecht komt.

Inderdaad, die stopt ook vanzelf.
Was alleen in het aanmaken van de query dat ik blijkbaar geen nieuwe query kon maken, maar dat was ook niet nodig, de query moet gewoon een zoveel aantal keer worden uitgevoerd als het aantal tabellen dat ik wil opvragen.
't Is de 1e keer dat ik met zoiets werk.
Ik heb het opvragen van gegevens nu in een macro gestopt waarbij de actie wordt herhaald en telkenmale de naam van de tabel wordt gewijzigd en dit lukt nu perfect.
Alleen jammer dat ik met Excel niet naar de MySql tabel kan schrijven. Weet iemand hier een (niet-commercieel) progamma of script voor?

Bedankt in ieder geval!!

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan