DataBase Repliceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk R

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2009
Hallo,

Ik heb een database die door meerdere gebruikers op 2 locaties (lees: steden) gebruikt wordt. De mdb is gesplitst in en front- en backend. Een mdb-be staat centraal op een server op laten we zeggen locatie 1. De andere mdb-be staat ook centraal op locatie 2.

Ik heb inmiddels veel tijd besteed aan het lezen van berichten op diverse fora (op o.a. het Helpmij forum) en MSAccess "Help" met betrekking tot het maken en synchroniseren van replica's. Het maken van een replica lukt wel m.b.v. de standaard wizard in Access. Het probleem is dat ik geen (duidelijke) informatie kan vinden hoe de twee replica's te synchroniseren via internet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met een oplossing voor dit probleem.

Alvast bedankt!
Dirk

PS. Ik gebruik Access 2003

Wat versta je precies onder 'synchroniseren via internet'? Ik denk namelijk niet dat je via internet kunt synchroniseren. Als je in twee verschillende steden zit, zul je waarschijnlijk met een remote desktop moeten inloggen op het netwerk waar de andere db staat. En dan kun je normaal synchroniseren denk ik. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan niet zeggen of het kan of niet.

Hoi Michel,

Bedankt voor je snelle reactie!

Met "synchroniseren via het internet" bedoel ik dat eventuele toegevoegde en/of gewijzigde records op de twee locaties op beide locaties beschikbaar moet zijn. Ik heb hier:
http://office.microsoft.com/en-us/a...a-synchronization-method-mdb-HP005262336.aspx
onder andere gelezen dat er verschillende methoden zijn om een db te repliceren mede afhankelijk van de locatie van de replica dan wel master db. In dit geval bedoel ik met "locatie" een lokale PC, lokaal netwerk (LAN) o.i.d.

Ik heb ook al aan de remote desktop optie gedacht maar "de andere kant" vind het niet prettig als een buitenstaander hun systeem komt binnenwandelen...
Anyway, ik hoop dat er misschien iemand is die nog een briljant idee heeft om dit klusje te klaren...

Groet,
Dirk

In dit artikel wordt wat dieper ingegaan hoe je internet synchronisatie op zet. Misschien heb je er wat aan... Het is wel technisch, maar dat lijkt mij in dit geval geen slechte zaak ;)

Ik heb het artikel even snel bekeken en het werd me snel duidelijk dat ik het "even snel" wel kan vergeten. In elk geval bedankt voor het attenderen.
Ik zag dat ook in dit artikel over de Microsoft Replication Manager 4.0
gesproken wordt. Ik had hier al eerder over gelezen.

Heb jij enig idee waar deze applicatie kan vinden? Het zou een onderdeel van de MS Office development software moeten zijn, maar ook die software ligt niet voor het oprapen...

Het lijkt een onderdeel te zijn van Office 2000, volgens de support van Microsof. Ik gebruik 2003, en heb 'm niet in de aangegeven locatie staan, maar ik ga wel even kijken in de setup bestanden.
Ja, de internet synchronisatie is niet zomaar even ingericht ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan