database reservatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

fccampione

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
ik wil een onderliggende database waar zaken zoals de gebruikergegevens, wachtwoord en de reservatiegegevens in worden opgeslagen.

alleen heb ik wat problemen met de normalisatie

ik dacht misschien best uur, dag, maand en jaar apart opslaan, maar dan zit ik met een herhalende groep dacht ik? Of niet? hoe los ik dit dan op? toch bij elkaar laten staan en in de code zelf gaan splitten?

alle hulp is welkom

Om data op te slaan in databases ga ik meestal voor een unix timestamp. Daar kan bijna elke query-taal mee overweg om dan om te zetten naar het gewenste formaat.

--Johan

datanormalisatie

ik moet wat aan datanormalisatie doen om mijn kleine database op te zetten.

Is dit de geschikte plaats hiervoor? of moet het in een andere topic komen?

mvg

ik wil een onderliggende database waar zaken zoals de gebruikergegevens, wachtwoord en de reservatiegegevens in worden opgeslagen.

alleen heb ik wat problemen met de normalisatie

ik dacht misschien best uur, dag, maand en jaar apart opslaan, maar dan zit ik met een herhalende groep dacht ik? Of niet? hoe los ik dit dan op? toch bij elkaar laten staan en in de code zelf gaan splitten?

alle hulp is welkom
Je zou niet hoeven te normaliseren. Ik neem aan dat in deze je altijd de datum ergens opslaat, normaliseren van een datum is alleen nuttig indien dezelfde datum veelvuldig voorkomt anders schiet je er niets of nauwelijks mee op.

Mogelijk wil je aan de hand van een opgeslagen datum een dag, week, kwartaal of een jaar weergeven? Waarschijnlijk wil je dat nu aan de hand van een tabel waar de datum instaat maar ook de dag, week, maand, etc weergeven. Dit kan je vrij makelijk oplossen met een stukje code.

De corresponderende naam van de dag kan weergeven door "Day (NaamDatumVeld)"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan