database splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

scarie

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo iedereen,
Jaartje of 3 geleden een MDB gemaakt voor een dansschooltje waar 1 persoon de inschrijvingen verzorgde. Ondertussen is dit uitgegroeid tot een heuse dansschool en het bestuur heeft beslist om de inschrijvingen te verzorgen door 3 personen. Kan ik mijn Database nog splitsen zonder problemen of is het best dat ik opnieuw begin. Indien ik ze nog kan splitsen, op wat moet zeker aandacht vestigen om geen problemen te hebben.
Ik heb al zo een probleempje in mijn gedachten:
De inschrijvingen beginnen met het invullen van het lidnummer. Dit gebeurt automatisch wanneer men op een knop klikt. Dus bijvoorbeeld 1000 wordt 1001. Daarna worden de adresgegevens ingevuld en dan pas alles opgeslagen. Wat gebeurt er wanneer er 2 of 3 personenen tegelijkertijd een inschrijving aan het doen zijn. Komt er dan niet 1001 op de 2 of 3 schermen ?

Dank voor jullie denkwerk

Scarie

splitsen

Hoi,

Je kan je databank splitsen in een forehand en backend. Je werkt alleen op de forehand. Als je meerdere gebruikers toelaat op je databank moet je rechten zetten op je databank. Zorg ervoor dat jezelf altijd als beheerder maar ook als eigenaar van de databank, tabellen, query's , macro's opgeeft. Als je databank in een netwerk gesplitst wordt zul je een mdw moeten maken met de nodige rechten. Een snelkoppeling, die elke gebruiker van je databank zal gebruiken, zal verwijzen naar de mdw in het netwerk van de databank.

Succes

Splitsen zonder rechten

Het is wel degelijk mogelijk de database te splitsen in een backend met alle tabellen en een frontend met de rest en koppelingen naar de tabellen in de frontend, zonder dat je er beveliging opzet. Het opzetten van de beveiliging is een hele klus en is eigenlijk alleen interessant als je dat echt nodig hebt.

Het probleem van de dubbele nummering komt voor als je een nieuw nummer toekent zonder het record meteen op te slaan. Je kunt dit voorkomen door een autonummeringsveld te gebruiken, dan regelt access dit voor je. Een andere mogelijkheid is om het nieuwe nummer pas te bepalen wanneer het record wordt opgeslagen, in de before_update. Nadeel hiervan is dat de gebruiker het volgnummer ook pas ziet nadat er iets is opgeslagen.

Dank u voor de reactie, het beveiligen ga ik misschien niet invoeren want de inschrijvers moeten alles kunnen doen maar kunnen niet aan mijn code (deze is wel beveiligd).
Is er soms een mogelijkheid om testen uit te voeren voor ik alles op de server zet.
Hier thuis bijvoorbeeld heb ik een pc en 2 laptoppen die verbonden zijn met een draadloos netwerk. Kan ik voor een test 1 ervan als server laten dienen waar ik de backend zet en de 2 andere de frontend. Dit zou interessant zijn voor mij.

Nogmaals dank

Bestandsdeling

Lijkt me goed mogelijk, als je tenminste bestandsdeling op de server aan hebt staan. Je kunt dan vanaf de labtops verbinding maken met je server en zo de backend koppelen. Houdt er wel rekening mee dat de omstandigheden in een dergelijke constructie totaal anders kunnen zijn als de uiteindelijke situatie. Dit heeft dan vooral met stabiliteit en snelheid te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan