Database standaard directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pluckie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Is het in Access mogelijk dat een macro standaard vanuit de directory waarin het zich bevindt importfiles kan binnenhalen, zonder dat er in die macro allerlei netwerkpaden moeten worden opgegeven?

Ik heb voor een maandelijkse kostenspecificatie een database opgebouwd, en deze geplaatst in een 12-tal directories, voor elke maand één. In een directory bevinden zich ook de maandelijkse csv-bestanden, die daarin moeten blijven staan als een soort van inzage.

De gegevens worden met behulp van een macro geïmporteerd en verwerkt, maar daarbij dient er voor elke import een (netwerk)locatie te worden opgegeven, terwijl die bestanden zich in dezelfde directory als de database bevindt.

Op zich geen probleem, maar het grote nadeel is dat bij het plaatsen van een update van het Acces-bestand in de andere directories steeds weer deze netwerkpaden moeten worden opgegeven.

Daarom mijn bovenstaande vraag, ergens moet dat toch kunnen worden aangegeven lijkt mij.

Een heel verhaal, ik hoop dat het duidelijk is.
Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes,
Pluckie

Ik denk niet dat je dat zonder meer kunt doen, zonder een functie te maken.
Uit de Help:

Path, eigenschap
Met de eigenschap Path kunt u de locatie opvragen waarop gegevens worden opgeslagen voor een Microsoft Access-project (.adp) of Microsoft Access-database (.mdb). String, alleen-lezen.

expressie.Path
expressie Vereist. Een expressie die een van de objecten in de lijst Is van toepassing op retourneert.

Aanvullende informatie
De eigenschap Path bestaat uit een tekenreeksexpressie die de padnaam aangeeft van de schijflocatie waarop gegevens worden opgeslagen voor een Access-database.
Deze eigenschap is alleen toegankelijk vanuit Visual Basic.

U kunt de eigenschap Path gebruiken om de locatie te bepalen van informatie die is opgeslagen via het CurrentProject- of het CodeProject-object van een project of database.

Via VB is de klus natuurlijk appeltje-eitje...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan