Database update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twanno5483

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
74
Hoi allemaal,

Als beginner heb ik een programma gemaakt om mijn voorraad in mijn werkbus bij te houden. Dit doe ik d.m.v. een SQL compact database.

Nu heb ik een nieuwere versie geschreven. Echter dit vereist een update van de databasefile. Aangezien ik in de oude versie alles al op orde heb, wil ik die database d.m.v. een update installatie of dergelijke die database updates. Er moet in 1 tabel een extra "row" worden toegevoegd. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Heeft iemand een idee?

met vriendelijke groet,
Twan
 
En wat is het probleem? Het eenmalig updaten van de database? En een rij is een database tabel is informatie. Het toevoegen van een rij is dus invoeren van extra data. Dat is hetzelfde in beide databases neem ik aan. Of bedoel je een kolom met extra informatie?
 
Ik heb al een bestaande database, maar in 1 van de tabellen moet een extra kolom komen.
Ik heb in mijn tabel Artikelen de volgende kolommen.
ID, Categorie, Merk, Type, Omschrijving, Minimale voorraad, Maximale voorraad en actuele voorraad.
Nu wil ik ook een kolom "tellen" (binary) toevoegen.

Nu zodra ik mijn bestaande busvoorraad versie wil updaten met de nieuwe functies, wil ik in de bestaande database via het installeren deze kolom toe voegen zonder dat ik al mijn gegevens verlies.
 
Ik weet niet exact hoe je je programma hebt opgezet, maar je kunt een datagrid vullen met je huidige tabel in VB. Dan de extra kolom toevoegen, deze vul je (bijvoorbeeld) geheel met nullen. vervolgens zet je de nieuwe datagrid met "insert into" in je nieuwe database.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan