Database van 7,78 mb verkleinen voor uploaden naar HelpMij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clash

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Dag HMers,

Ik stel deze vraag naar aanleiding van een gemeld probleem in de chat.

Meneer/mevrouw heeft een database gemaakt in microsoft acces, deze wil hij/zij graag uploaden hier op het forum gezien er wat problemen mee zijn. Maar maximale grootte kan 100kb zijn. Heb meneer/mevrouw laten testen om het te comprimeren via winzip of winrar, maar komt tot maximaal 255 - 302 kb. Hoe moet deze nóg kleiner gemaakt worden?

Bvd,

Laatst bewerkt:
De db zou nog eens verkleind kunnen worden met <Comprimeren en Herstellen>; dat wil nog wel eens schelen. Verder hebben we niet alle records nodig om een probleem te bekijken, dus als er honderden records in zitten, dan kunnen er een hoop verwijderd worden. Daarna weer <Comprimeren en Herstellen>, anders blijft de db zijn grootte behouden. Is dat niet genoeg, dan zitten er misschien nog ingesloten afbeeldingen in die voor de vraag niet nodig zijn. Die dan ook verwijderen.
Overigens is een bestand van 300 kb nog wel te uploaden, door hem met WinRar te zippen; hiermee kun je bestanden splitsen in brokken van 100kb. Je krijgt dan zo'n 3 bestanden van 100kb die makkelijk gepost kunnen worden.
Laatste oplossing: zet het bestand op www.mijnbestand.nl; dan kunnen we er ook makkelijk bij.

Ik heb nu het bestand geupload via mijnbestand.nl. Ik hoop zo dat dit probleem snel opgelost is!

Dag OctaFish/Michel,

Hartelijk dank voor je antwoord, meneer heeft aangegeven nu bezig te zijn met de upload, dus zal het probleem op opgelost zetten! ;)

Nogmaals bedankt voor het snelle antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan