database van mijn software

Status
Niet open voor verdere reacties.

myzep

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2003
ik heb ongeveer 200 cd s thuis met daar op filmjes en software ik wil ze nu verdelen voor elk software een cd ik zou dan wel 1000 cd s nodighebben. en dan wil ik ze in een kast zetten met elke een nummer er op of zo. en vervolgens database maken met het programma ......?

heeft iemand een goed/beter idee voor mij?

Wat je precies wilt is niet helemaal duidelijk.
Zoek je een programma dat als je de cd's opnieuw brandt het programma ze gelijk in een database registreert?
Of zoek je een programma dat de inhoud van je cd's uitleest en in een database zet?
Of gaat het om een programma dat je cd's opnieuw indeelt en dat je op basis daarvan nieuwe cd's brandt?

Volgens mij kost het allemaal wel erg veel tijd, is opnieuw branden al helemaal geen optie. Dus een programma dat je cd leest en de inhoudsopgave van elke cd in een database zet het meest wenselijk.

Als ik jou was zou ik eens via google of een ander zoeksysteem zoeken naar archiveringsprogramma's.

Sucses.

ik zal zo zeggen ik moet telkens opnieuw software gaan downloaden terwijl ik die software zelf heb omdat ik met downloaden sneller aan die software kom anders moet ik een uur naar de juiste cd zoeken . ik ben op zoek naar een systeem waarbij ik beter inzicht van de inhoud van mijn cd s heb.

hoe doe jij dat dan?
als ik vragen mag

Off line CD Browser

Hallo,

Ik gebruik Off Line CD Browser. Dit progej werkt prima. Je moet wel eenmalig je cd-roms inlezen. Hierna kun je de inhoud ervan op je pc lezen. Je kunt zelfs zoeken.
Als je dit progje zoekt via Google vindt je het wel. Zoe niet, laat dan maar ff weten. Ik heb het nog ergens staan, als ik het kan vinden (geintje)

Gr..

Smitty

Om je definitief een hele boel werk en mogelijk ook geld te besparen stel ik voor dat je een 200GB harde schijf gaat kopen en deze extra in je computer plaatst.
Nu gebruik je die voor opslag ipv het branden op CD.
Automatisch wordt alles op alfabetisch volgorde gezet en voor verdere onderverdeling kun je eventueel een mappen structuur aanbrengen.
Wanneer je iets nodig hebt is het direct toegankelijk en je hoeft niets meer te branden.

Ooo , Ja ik heb nu wel een idee!

En Is de volgende zin goed in het Nederlands geschreven? Ik ben namelijk een beetje beledigd.

Hey ..........,
Wat betreft die modem gewoon naar Tiscali bellen. En zeg je gewoon" mijn adsl-modem is kapot ik wil graag een multipc modem in plaats van".

Myzep,

Wat verlate reactie. Zelf gebruik ik geen software voor archivering, ik heb dan ook geen 200 cd's. Eigenlijk geen enkele die niet bij apparatuur kwam en daarnaast hooguit een twintigtal originele audio-cd's.

Het programma waar smitty het over had lijkt me wel geschikt voor jouw wensen.

Het is ocdbrowser.exe en onder andere te downloaden op:
http://users.tvcablenet.be/personal/tvcn10856/outils/

Je kunt ook via Google naar andere sites met dit programma zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan