database venster niet tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosterbaan S S

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Met de functietoets f11 kun je het databasevenster met de tabellen, querys etc tonen. Ik wil de database alleen beschikbaar stellen via een schakelbord. Is er een mogelijkheid om functietoets F11 te disabelen?
Alvast bedankt.

Open je database. Daar bij extra -> opstarten -> database venster weergeven uitvinken. Dan heb je links boven "Toepassingsnaam" Vul daar je de naam van je schakelbord in. Vink ook alle andere opties uit.

Is gelukt. prima en bedankt, alleen hoe kan ik het databasevenster nu weer tonen want de functietoetsen werken nu niet meer??

Je kan dit ook nog anders doen. Als je de database wil openen Houd dan de "shifttoets" ingedrukt

Met 'shift' komt inderdaad het databasevenster weer terug. Vraag is nu geheel beantwoord. Allen heel hartelijk bedankt!!!

Beste forum - leden

Hierbij toch nog weer eens een reactie op mijn vraag en de ontvangen antwoorden. et databasevenster kan namelijk volgens de aangegeven mogelijkheden alsnog heel eenvoudig door gebruikers worden getoond door simpelweg in de taakbalk de button databasevenster aan te klikken. Eigenlijk is dus het databasevenster nog steeds niet gedisabeld.

Weet iemand wellicht nog een andere mogelijkheid zodat ook in de taakbalk er geen button meer aanwezig is en dus gebruikers het databasevenster niet meer op het scherm kunnen krijgen??

bedankt

het antwoord is iets moeilijker dan wat je nu hebt gedaan.

je moet maar eens gaan spelen (niet onder deze maar een test database) met de wizzard beveiling. je kan hier gebruikers en groepen verplichten om de opties die je krijgt binnen de rest van de opties binnen beveiling die je kunt vinden onder extra. vast te leggen. zodat je alleen met een beheer account nog bij deze mappen kan

Je kunt met een stukje VBA ook voorkomen dat de database geopend kan worden met de <shift> toets. Ik weet niet precies meer hoe, maar dat moet op google wel te vinden zijn.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan