Batigoal80
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2007
Ik ben bezig een database op te zetten in Excel, helaas hebben we geen andere software tot onze beschikking. De database is voor een fabriek die op maandag t/m vrijdag werkt en soms ook een zaterdagdienst draait. Ze draaien twee ploegen ochtend en middag maar nachtploeg moet ook optioneel zijn.
Nu wil ik dat in het invoerblad de datum en de dienst wordt ingevuld en dat ik dan met behulp van de macro kan laten bepalen waar in de database de verschillende gegevens weggeschreven moeten worden.
Normaal gesproken wordt elke datum gevuld dan kan ik de Macro gewoon het volgende lege veld laten selecteren. In deze situatie moeten er dus zo nu en dan rijen overgeslagen worden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Wouter van den Berg
Nu wil ik dat in het invoerblad de datum en de dienst wordt ingevuld en dat ik dan met behulp van de macro kan laten bepalen waar in de database de verschillende gegevens weggeschreven moeten worden.
Normaal gesproken wordt elke datum gevuld dan kan ik de Macro gewoon het volgende lege veld laten selecteren. In deze situatie moeten er dus zo nu en dan rijen overgeslagen worden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Wouter van den Berg