database vullen met gegevens uit ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DieBe

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Ik wil graag een totaal overzicht maken van meldingen. Op tabblad 1 heb ik cellen gemarkeerd die ingevuld moeten worden. Via een knop "opslaan" wil ik de gegevens wegschrijven naar tabblad 2. Ik heb al diverse oplossingen op het internet bekeken maar kom er niet uit omdat er nergens bij staat waarvoor bepaalde codes voor dienen. Wat betekenen bijv. de termen boolean, range, value, tekst etc. en wanneer pas je welke code toe.Daarom wil ik graag beginnen bij het begin. Als dit lukt wil in namelijk nog een stap verder maar dat komt later. Wie wil mij helpen om codes aan te reiken maar ook om de codes uit te leggen.

Diebe

Bekijk bijlage invulblad.xlsx

Een gedeelte heb ik inmiddels opgelost met delen van voorbeelden hier op het forum. De gegevens wegschrijven lukt.
Nu nog automatisch een volgnummer laten invullen als ik het bestandje open en gegevens mailen.
Bekijk bijlage invulblad1.xlsm

Beste,

Een volgnummer laten invullen bij het openen kan met :
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Range("A1").Value = Left(Range("A1").Value, 7) & Val(Right(Range("A1").Value, 1)) + 1
End Sub

De vba-code om te mailen vind je op de website van o.a. Ron de Bruyn en zeker en vast op dit forum.

Laatst bewerkt:
Code:
with sheets("totaal overzicht")
 .cells(1) = .cells(1).value + 1
end with

@HSV,

Zou het kunnen dat deze instructie alleen maar van toepassing is op cellen met een getalwaarde?

Heb je het getest?

Ja, en ik krijg de melding dat de types niet overeenstemmen. Met een getal zonder streepje, wordt de instructie uitgevoerd.

Het bestandje uit #4 met de code werkt hier prima.

Bijlagen

Beste,

Heb het uitgeprobeerd met bestand uit post 4. Krijg een foutmelding. Werk wel met 2007-versie.

Ik werk ook met Excel 2007, en dan zou het bestand in #10 moeten werken bij jou.

Ik krijg de foutmelding dat de types niet overeenstemmen. Ik ga er vanuit dat de waarde 2017-000 geen getal is en dat je daarop geen wiskundige bewerkingen kunt op uitvoeren.

Er staat ook geen 2017-000 in die cel.
Kijk eens naar de eigenschappen ervan.

Als dat er wel in zou staan kan je er altijd nog zoiets mee:
Volgnummer = Format(Right(Range("A1"), 3) + 1, "0##")

Laatst bewerkt:
Oeps,

Eigenschappen over het hoofd gezien!
Bedankt voor de tip.

Die eigenschap stond overigens al in #4 hoor @tkint (bedankt voor de zogenaamde test van je).

Het mailen lukt nog niet. Wie kan mij helpen. Graag aan de hand van mijn bestandje.

Het is gelukt. Ik heb het één en ander aangepast en het werkt.

Bedankt. Nu een stap verder maar daarvoor zal ik een nieuw bericht aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan