Database vullen na invullen form.

• Onderwerp starter Onderwerp starter css
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

css

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2005
Vorig jaar was er een vraag van een forumbezoeker die precies zocht wat ik nu ook zoek. Gelukkig werd er perfect op geantwoord, maar tot mijn spijt krijg ik het sciptje niet aan de gang...wie kan helpen?

"
vraag: Ik heb een formulier waarmee gegevens ingevoerd moeten worden. Op dit moment wordt tijdens het typen in het formulier direct in de database geschreven. Ik wil nu weten hoe ik pas de database kan vullen nadat het formulier helemaal is ingevuld of doormiddel van een knop "invoeren" wie kan mij hiermee helpen.

antwoord was van koossie:
Je formulier is gebaseerd op een tabel of query in de database, hierdoor wordt het gelijk in de database ingevoerd.... Als je dit dus wilt vermijden moet je je formulier onafhankelijk maken. De tekst vlakken dus niet linken aan een veld in de db maar ubound(en).
Als je dan een knop maakt waar je dan in een gebeurtenis een invoeg sql string maakt is je probleem opgelost!

bv

code:--------------------------------------------------------------------------------
Dim db As database
Dim sql As String
Set db = CurrentDb()
sql = "INSERT INTO [tblNaam] " & _
"([tblVeld1],[tblVeld2],[tblVeld3]) " & _
"SELECT '" & Me.[LinkendeVeldnaam1 in Form] & "', '" & Me.[LinkendeVeldnaam2 in Form] & "', '" & Me.[LinkendeVeldnaam3 in Form] & "';"
db.Execute sql, dbfailonerror

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=138510antwoord was van koossie:

Opgelost....

Ik heb het opgelost...hiermee kun je in ieder geval niet meer zomaar records updaten:
Het volledige scipt...heb ik van het internet geplukt

Private Sub Form_AfterInsert()
Dim strMsg As String
strMsg = "Kaart is gewijzigd"
strMsg = strMsg & " Wil je deze wijzigingen bewaren?"
strMsg = strMsg & " JA voor bewaren en NEE om de wijzigingen ongedaan te maken."
If MsgBox(strMsg, vbQuestion + vbYesNo, "Kaart bewaren?") = vbYes Then
Else
'DoCmd.RunCommand acCmdUndo

Me.Undo
'DoCmd.Close
'DoCmd.Open

'For Access 95, use DoMenuItem instead
' DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, acUndo, , acMenuVer70
End If
'End Sub
End Sub:)

Status