Database wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

quivver

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Ik heb een database gemaakt (access 2000) op een andere computer (op school). Wanneer ik deze thuis probeer te openen (via ftp thuis afgehaald) en open in Access XP vraagt-ie mij om een database-wachtwoord. Nochtans, er is er naar mijn weten geen ingesteld.

Wat nu?

Bijlagen

• password.jpg
    password.jpg
    6,6 KB · Weergaven: 57
Dat kan komen omdat ze bij jou op school een andere default system database hebben aangemaakt. Installeer deze bij jou thuis (bewaar de oude) en je zal zien dat het weer werkt.
De default systeem database heet system.mdw maar daar kan ik mij in vergissen.
Ook is het mogelijk dat de default systeem database op jou school anders heet. Raadpleeg in dat geval de beheerder.

Weest gegroet,
Guus

Als de werkgroepinformatiebestand niet klopt, dan opend de database met de melding "u heeft geen machtigingen om de database te openen", dan zul je de beveiliging.mdw moeten copieeren en plakken in de map waar je de database hebt geplaatst. Maak dan op je bureaublad een nieuwe snelkoppeling aan en vul de volgende verwijzing in: bijvoorbeeld
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\MSACCESS.EXE" "c:\Mijn documenten\databases\naamdatabase.mdb" /WRKGRP "c:\Mijn documenten\databases\beveiliging.mdw"

Maar als er direct om een wachtwoord wordt gevraagd ( wat blijkbaar bij jou het geval is) en niet om een naam met wachtwoord, dan is er een beveiliging tegen "openen" ingesteld !

Met een password cracker kun je dit omzeilen maar daar heb ik geen ervaring mee.

succes

mvrg

Al geprobeerd op te starten met de shift-toets ingedrukt?

De database had geen wachtwoord en hetzelfde probleem kwam voor bij het openen van de dbase met de shift-toets, maar het probleem was naar het schijnt een verschijnsel dat zich voordoet als je met verschillende versies van access tezamen werkt (zoals hier dus op school en bij de verschillende leerlingen thuis). Jammer dat zoiets voorkomen, maar ja. Naar mijn weten was de versie van Office trouwens dezelfde, maar ja, wat doe je eraan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan