Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo iedereen ik ben een simpel programmaatje aan het maken om mijn MP3 collectie te beheren maar nu lukt het me niet om een database erbij te maken :(

ik heb het programma in een rar bestandje (als VB project natuurlijk) bijgevoegd.

zou iemand er mischien naar willen kijken en er een database bij maken voor de velden die in de datebase nodig zijn moer er even in het script van de opslaan knop gekeken worden

alvast bedankt :)

DB voor mp3's

Als ik de code ff snel bekijk zijn de volgende regels de velden die je wilt opslaan en invoeren in de database. Dus Artist, Title, Year, Remark en Genre.

adoMp3.Recordset.Fields("Artist") = txtArtist.Text
adoMp3.Recordset.Fields("Title") = txtTitle.Text
adoMp3.Recordset.Fields("Year") = txtYear.Text
adoMp3.Recordset.Fields("Remark") = txtRemark.Text
adoMp3.Recordset.Fields("Genre") = txtGenre.Text

Als dit alles is, hierbij een Access 97 database. Het bevat de hierboven genoemde velden met als kenmerk dat er alleen 4 numerieke waarden in het Year veld mogen worden ingevuld en dat Artist, Title en Genre verplicht zijn om in te vullen. De combinatie van Artist en Title mag maar 1 keer voorkomen (zo krijg je geen dubbele records, dus bijvoorbeeld 10x dezelfde mp3 erin omdat je die toevallig 10x op 10 verschillende CD's hebt staan)

De 4 numerieke waarden voor Year veld is een invoermasker, Verplicht is een optie in tabelontwerp en dat de combinatie van Artist en Title 1 keer voor mag komen is een samengestelde sleutel.

De naam van de tabel is mp3.

Oh ja.. uitpakken met Winrar.

Succes ermee!

Groeten Perry

Bijlagen

Badankt :)

maar als ik deze database wil gebruiken krijg ik als ik het programma wil testen deze fout:

sytax error in FORM clause

wat moet ik daaraan doen?

Syntax error

Heb je in de ADO instellingen aangegeven dat je naar de tabel mp3 verwijst??

Test met de debugger anders waar de code de mist in gaat.

nog 1 ander vraagje,

weet je mischien ook hoe ik er een zoekfunctie inzet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan