database

Status
Niet open voor verdere reacties.

rintaro

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2005
Berichten
7
hey allemaal.... ik ben sinds kort bezig met een site. deze zal precies het zelfde zijn als die van speurders.nl alleen met een andere functie namelijk iets voor school. de code is dus ook precies het zelfde als die van speurders.nl maar goed ik heb dus ook een probleem want als je kijkt naar dat zoeksysteem van speurders.nl en je vult er bijvoorbeeld: "fiets" in dan gaat de website naar www.speurders.nl/search.php maar op die pagina gebeurd iets waarvan ik niet weet wat en ik kan er de bron niet krijgen want je wordt meteen door gelinkt naar zoiets als http://www.speurders.nl/search.php?sd=1&st=1&limit=20&title_descr=fiets :confused:. weet iemand wat er op die pagina gebeurt of wat ik moet hebben om ook zoiets te kunnen krijgen. ik probeer dus gewoon precies dat systeem te krijgen...
alvast bedankt :thumb:

rintaro
 
speurders maakt gebruik van php (een script wat op de server wordt uitgevoerd). Deze genereerd de html code met gevenes uit een database. Het php script zelf kun je niet zien want die loopt op de server (jij krijgt alleen de html code). zie voor meer info www.php.net

ze zouden wel gek zijn bij speurders als iedereen hun scripts kon jatten :p

edit: met PHP kun je dus dynamische html pagina's maken.. ik denk dat jij alleen ervaring hebt met statische html pagina's.
 
in deze pagina wordt waarschijnlijk gezocht in de database met advertenties query zou zoiets zijn als SELECT from tabel WHERE zoekwoord LIKE %fiets% gewoon een zoekmachine dus (zijn scripts genoeg van te vinden)
 
ja klopt ik ben alleen bekend met html en java:) dus ik denk omdat er toch wat haast bij is inderdaad gewoon ergens op internet naar zo'n code te zoeken die dat allemaal in zich heeft maar ik ben dus geen expert op dit gebied weet iemand dan mischien een site met deze code's of toevallig de code die ik nodig heb?
 
code voor een forum of een bijvoorbeeld een zoekfunctie kun je wel vinden... maar code voor een veiling/handel/advertentie site lijkt me niet zo makkelijk te vinden.. Misschien kun je ook uit de voeten met een forum? Daar kunnen mensen ook dingen aanbieden.

Je moet er daarna nog op letten dat je een server hebt die de gebruikte scripts ondersteund en de gebruikte database heeft (veel forums gebruiken php met mysql database).

edit: je zou ook nog kunnen zoeken naar CMS systemen (content management system).
 
owkej staan er op die links ook hele scripts of alleen lose stukjes die je zelf aan elkaar moet lijmen?:p
 
beide, laatste alleen maar uitleg. Maar natuurlijk ligt niet alles voor het oprapen:D ;)
 
ja klopt k wil een verkoop site maken die precies het zelfde is als die van speurders.nl echt precies het zelfde:) niet dat ik het op dezelfde manier ga gebruiken maar echt precies die code zoals zij die gebruiken die heb ik nodig:confused: maar goed daar kan ik dus niet achter komen maar die moet ik nu dus zelf zoeken maar dat is dus niet mijn sterkste punt ook niet op 1 van die links:eek: mischien weten jullie welk ik precies nodig heb?
 
osCommerce kan zonder enige restrictie gebruikt worden op alle servers die PHP4 en MySQL ondersteuning bieden, inclusief Linux, Solaris, BSD of Microsoft Windows omgevingen.
Bron: oscommerce.

Er zijn ook gebruikershanleidingen te downloaden. Die zijn echter niet gratis.

Weet de site niet zo direct maar ik ga even zoeken.
 
haha owke ziet er goed uit maar dit is nog meer hoe je het moet gaan gebruiken hé maar ik krijg het eigenlijk niet online ik heb al die bestandjes gedownload en ze op mijn server staan maar welke pagina moet ik nou hebben om te zien. dus www.mijnwebsite.nl/iets/ wat moet dat " iets " dan zijn of wat moet ik doen om te kunnen zien wat ik heb gedownload?:eek:
 
Hoe dit in zijn werk gaat zou ik ook niet weten. Ik ken wel deze site, maar gebruik het niet. Reden : ik heb geen goederen te koop.

Wat je volgens mij het beste kan doen, is je aanmelden op hun speciale forum(Nederlands talig). Daar kan je volgens mij met al je vragen terecht.

http://forums.oscommerce.nl/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan