Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hallo,

Met een online handleiding heb ik mijn eigen webserver opgezet. Nu heb ik ook MySQL erop gezet (database) en allemaal stuur proggramma's. Het werkt maar ik weet eerlijk gezegd niet wat ik met een database allemaal kan. Zou iemand hier mij dat kunnen uitleggen?? Alvast bedankt

euh ja...
gegevens opslaan meer niet.

Met een database zelf kan je eigenlijk niks. Je moet dingen uitvoeren / invullen / bewerken met php en querys. Zo kan je een gastenboek maken, nieuwssysteem, en van alles en nog wat. Koop / leen is een php boek, of probeer tutorials over php te vinden alhoewel die soms wat wazig zijn.

php en mysql voor dummies zei:
(Vrij vertaald)
een database is het langetermijn geheugen voor de toepassing die je gebruikt.
een database is een elektronische dossierkast waarin informatie zo geordend is dat je snel vindt wat je zoekt. Het opslaan van gegevens is immers zinloos als je ze niet kunt terugvinden.

Je moet in staat zijn gegevnes in de database te plaatsen en eruit te halen, anders heb je niet veel aan de database. Hiervoor gebruik je programma's die met de database communiceren om gegevens op te halen of toe te voegen. Een programma maakt verbinding met de database en doet een verzoek: 'accepteer deze gegevens en sla ze op de gespecifieerde lokatie op'. Een ander programma doet het volgende verzoek: 'Zoek de gespecifieerde gegevens en geef ze aan me'.

Een database slaat dus gegevens voor je op, en geeft je antwoord op vragen over opgeslagen gegevens.
Meer hierover staat hierin:
http://www.pearsoneducation.nl/dummies/boek1dum.asp?isbn=904300961X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan