Database?

Status
Niet open voor verdere reacties.

retsech

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2008
Hi,

Ik ben dus bezig met het ontwerpen van een online spelletje waar je een account profiel kunt aanmaken, erop inloggen, chatten enz...

Omdat ik nog in de uitvind en pruts periode zit had ik de accounts en alle andere data gegevens opgeslagen in een simpele map in TXT bestandjes waaronder de pass.txt, naam.txt, enz je snapt me wel :p

Waarmee de Client doormiddel van een ontworpen broncode oppikker via mijn localhost de data kan ontvangen en zo zijn dingen ermee uitvoeren, ik gebruik hier ook een appache server voor zodat het publiekelijk wordt.

Alleen het probleem is, het is publiekelijk weetje? En dat is niet bepaald handig ivb met beveiliging.
Heb je suggesties wat ik anders zou kunnen doen? Ik ben niet bijv een handige MYSQL programmeur dus ik kan dan een handig pakket met tuts gerbuiken bijvoorbeeld, of heeft iemand een andere mogelijkheid?

Groetjes,

Laat het coderen. Als je het vervolgens oproept, laat je het gewoon decoderen.
Zoiets is bijv. makkelijk te maken met javascript, visual basic etc.

En trouwens, geduld is een schone zaak

Tim;

Ik heb hier een maand ongeveer op zitten wachten en ik had eigelijk best wat haast.
En ik heb het in al die tijd al een oplossing gevonden alleen nu heb ik een andere vraag. Die had ik gepost in een andere topic

Je kunt het ook opslaan in Settings die worden in het programma zelf opgeslagen

je maakt dan eerst setting waar de naam en wachtwoord in komen, als de naam en wachtwoord ingetypt zijn laat je het opslaan als ze op een button klikken van inloggen ofso

Je kunt het ook opslaan in Settings die worden in het programma zelf opgeslagen

je maakt dan eerst setting waar de naam en wachtwoord in komen, als de naam en wachtwoord ingetypt zijn laat je het opslaan als ze op een button klikken van inloggen ofso

hoe doe je dat(hoe maak je settings)

Dat kan je doen bij Myproject, daar heb je een tabblad Settings als je daar maak je settings aan. Als je de naam wilt opslaan waarmee ingelogd wordt ofso doe je:

My.settings.setting1 = textbox1.text

en bij het laden textbox1.text = my.settins.setting1

zo simpel is het!

Oke, graag gedaan wil ook nog wel een voorbeeld projectje posten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan