database

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, weet iemand of het mogelijk is (met dreamweaver/html) informatie uit , in dit geval , een reserveringsformulier direct op te slaan in een database?
ik wil liever geen php gebruiken. misschien kan het met microsof access? excel?

mensen vullen in , oa, hoeveel kaarten ze willen, en waar ze willen slapen.
de info vullen ze in op het formulier via tekstvelden en radiobuttons.
maar ik wil dat het direct in een database komt, bv in de kolom: slaapplaatsen, dat daar dan komt te staan hotel, camper, etc.

bv dank, jeel2008

Waarom geen PHP? Daarmee kan het sowieso :rolleyes:

Met HTML kun je verder niets, dat is alleen een "weergave"-taal.

hallo tha devil,
en bedankt voor je antwoord.
hoe zou dat dan moeten in php?
ik heb al wat zitten klooien met dreamweaver developer tool, maar daar kreeg ik steeds een foutmelding, dus dat heb ik maar opgegeven.
dan zijn er nog externe sites, die slaan je gegevens op. maar dan zou ik er eentje moeten vinden waarbij ik een redelijk specifiek formulier moet kunnen maken, met radiobuttons en al.

joomla? is er een joomlaextensie die zoiets doet?

Het beste is om het toch in PHP te doen, je kunt ook kiezen om te programmeren in ASP.NET hiervoor heb je 24/7 een server nodig die het verwerkt.. maar in jou geval zal ik kiezen om gewoon PHP scripts te maken.

Gr,

Starrr

Laatst bewerkt:
hallo starrr, maar ik weet niks van programmeren af.
zou niet weten hoe zo'n script er uit zou moeten zien.

ik zat net te denken aan microsoft Infopath. misschien gaat het daar redelijk simpel mee?

Dat zou kunnen, zorg dat je een browser based form maakt met een database (bijden niet gehost door jouzelf maar gewoon een website nemen, waar PHP en SQL databases inbegrepen zijn.)

ik zou het ook wel voor je kunnen maken... maar daar tegenoverstaande is helaas een geldbedrag nodig ;)

form

hallo starrr,
ik ga er eerst zelf uit proberen te komen , maar toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan