Database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deef1290

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Ik wil graag een database maken waarin een overzicht komt te staan van allerlei machines, hierbij wil ik specificeren op bijv. merk - type - afmetingen e.d, maar er moeten ook foto's van de machine in.

Eigenlijk moet het een soort kaartenbak worden waar je met een query een record kan zien met alle detail info + foto. Nu heb ik wel vaker databases gemaakt en met queries e.d. gewerkt, maar ik weet niet hoe ik met zo'n kaartenbak moet beginnen....heeft iemand tips?

Heb diverse zoekopdrachten gedaan, maar die gaan specifiek in op de codes en hier heb ik geen ervaring mee.

Op zich kun je denk ik wel een standaardtabel maken met de gegevens die je wilt, als ik het zo lees. Foto's kun je het beste als koppeling opslaan, en niet als afbeelding in de database, omdat die anders te snel te groot wordt.
Zowiezo kun je foto's niet zien in een tabel of een query, daar heb je een formulier voor nodig.
Kijk maar eens in bijgaand voorbeeld, hoe je zoiets kunt opzetten.

Michel

Bijlagen

Michel, bedankt. De database begint vorm te krijgen dankzij je hulp. Heb ik wel nog een nieuwe vraag. Ik heb nu meerdere records opgezet, per machine 1 met info & foto's. Kan ik nu ook een zoekopdracht maken zodat hij alleen de records laat zien van 1 merk of type?

Dat kan uiteraard. Je kunt bijvoorbeeld een keuzelijst maken in de koptekst van een formulier, waarmee je een record kunt opzoeken. Hiervoor moet je waarschijnlijk in je formulier de optie Kop/voettekst aanzetten in het menu <Beeld>, want die opties staat standaard uit.
De keuzelijst kun je met de wizard maken. Het is de onderste optie: <Een record opzoeken op basis van een keuze uit de keuzelijst> (of zoiets).

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan