• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

databaseprobleempje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Dit is eigenlijk een vervolg op mijn eerdere probleempje (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=248528), maar voor het overzicht open ik hiervoor toch maar een nieuw topic.

Het gaat om een overzicht met achternamen die in verschillende archieven in de 12 provincies moeten worden doorzocht.

Per achternaam (D4 t/m D104) moeten de 7 bronnen (AG2 t/m AM2) in alle provincies (T2 t/m AE2) worden doorzocht.
Nu wil ik een overzicht hebben van welke achternaam ik nog moet onderzoeken in welke provincie en welke bron:
Dus bijv. (fictief)
Voor anaam1 moet ik BS-geb nog onderzoeken in Groningen.

Wie helpt mij op weg?

P.S. Het unieke controlegetal heb ik voorlopig nog maar even laten staan, wie weet kan dit gebruikt worden in de berekeningen...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Guido,

Als ik je goed begrijp (en daar ben ik niet zeker van) :
Heeft één Naam een relatie met 12 provincies en 7 bronnen.

En dat alles voor 100 namen in één overzicht.

Misschien zijn er andere Excellers die een oplossing zien,maar mijn gevoel
zegt dat je het in Access moet proberen.

LucB zei:
Heeft één Naam een relatie met 12 provincies en 7 bronnen.

Ja, dat klopt.

LucB zei:
En dat alles voor 100 namen in één overzicht.

voor 100 regels. Er zijn 12 namen. Dus anaam01 moet in Groningen onderzocht worden bij BS-geb, BS-ovl, enz. tot en met de Memorie. Maar anaam01 moet ook in Friesland onderzocht worden bij de bronnen BS-geb, enz.

Een website biedt aan om je te abonneren op bepaalde achternamen. Als je van alle achternamen die je wilt onderzoeken alle gegevens wilt hebben, dan moet je dus verschillende "abonnementen" afsluiten (= verschillende regels in de database). Maar als van anaam1 van alle BS-geb uit Groningen meer dan 500 resultaten oplevert, dan moet je dat splitsen, bijvoorbeeld 1800-1900 en 1900-heden.

Met mijn vraag wil ik dus graag in een oogopslag kunnen zien van welke bron in welke provincie ik nog geen abonnement heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan