databasevraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

megarainman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Hallo

ik moet een database maken voor een muziekclub..

Nu heb ik enkele vraagjes:
het moet mogelijk zijn dat de leerlingen twee cursussen kunnen volgen (bijvoorbeeld notenleer + viool) Hoe moet ik dat juist oplossen? en in welke tabel moet dat gebeuren?

als de beheerder een naam intikt van een leerling, moet er automatisch komen de cursus die die leerling nu volgt en de cursus die de leerling volgend jaar zal volgen. (bijvoorbeeld nu volgt hij 2AMB b en volgend jaar zal dat 3AMA + viool zijn)

En dan nog een laatste bij frmCursus zie je tijdstip staan. Daar moet komen van.... tot.... (moet ik nog veranderen hoor) en er moet automatisch komen of dat tijdstip nog vrij is . Ik denk dat dat vooral bij frmInschrijvingen de bedoeling is, want een bepaalde les duurt maar 20 minuutjes voor iedere leerling individueel. En als hij dat dan ingeeft bij inschrijvingen moet dan automatisch komen of dat tijdstip nog vrij is....

Wie kan me hierbij helpen?
Alvast van harte bedankt om mee te denken
muziekdatabase

Noordenwind

Bij MS Office wordt de voorbeelddatabase Noordenwind (NW) geleverd. Open die datbase en bestudeer de voorbeelden.

Want in NW heb je 1 klant en meerdere orders. Jij wilt 1 leerling en meerdere cursussen.

Jij wilt dat bij het intikken van een naam automatisch gegevens verschijnen. In het formulier Orders gebeurt dat met de gegevens van een klant.

Als je in de tabel waarin je de les van de leerling vastlegt 3 velden maakt, nl. DATUM, TIJDVAN, TIJDTOT en je maakt een samengestelde, unieke index op deze drie velden, dan heb je nooit een dubbele boeking.

Succes.

Re: Noordenwind

Geplaatst door femda-punt-com

Als je in de tabel waarin je de les van de leerling vastlegt 3 velden maakt, nl. DATUM, TIJDVAN, TIJDTOT en je maakt een samengestelde, unieke index op deze drie velden, dan heb je nooit een dubbele boeking.

Succes.

hoe maak je dan een samengestelde unieke index?

alvast van harte bedankt om mee te denken en bedantk voor de tip van noordenwind :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan