Beste Helpmij.nl leden,
Ik heb een DataGridView in mijn formulier dat gegevens uit de database zien. De gegevens worden opgevraagd aan de hand van het volgende script:
Als ik hier wijzigingen in aanbreng, door bijvoorbeeld een vinkje bij 'Status' te zetten (Status = 'true') wordt dit niet opgeslagen. Daarom wil ik een Opslaan knop aan het formulier toevoegen, als ik hier op klik wil ik dat alle wijzigingen die aangebracht zijn aan het DataGridView worden opgeslagen in de database.
Echter weet ik niet hoe de code voor deze knop er uit moet zien, zou iemand me verder kunnen helpen?
Met vriendelijke groet,
Jan Volker
Ik heb een DataGridView in mijn formulier dat gegevens uit de database zien. De gegevens worden opgevraagd aan de hand van het volgende script:
Code:
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
connectionString = "provider=sqloledb;integrated security=SSPI;data source=SERVER; persist security info=false;initial catalog=db"
connection = New OleDbConnection(connectionString)
sql = "SELECT Id, Naam, Status FROM dbo.Gegevens WHERE (Status = 'false')"
Try
ds.Clear()
connection.Open()
oledbAdapter = New OleDbDataAdapter(sql, connection)
Dim sts As Integer
sts = oledbAdapter.Fill(ds)
DataGridView.DataSource = ds.Tables(0)
Catch ex As Exception
MsgBox(ex.ToString)
End Try
End Sub
Als ik hier wijzigingen in aanbreng, door bijvoorbeeld een vinkje bij 'Status' te zetten (Status = 'true') wordt dit niet opgeslagen. Daarom wil ik een Opslaan knop aan het formulier toevoegen, als ik hier op klik wil ik dat alle wijzigingen die aangebracht zijn aan het DataGridView worden opgeslagen in de database.
Code:
Private Sub BTNOpslaan_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles BTNOpslaan.Click
End Sub
Echter weet ik niet hoe de code voor deze knop er uit moet zien, zou iemand me verder kunnen helpen?
Met vriendelijke groet,
Jan Volker