DataGridViewColumn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiderman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik ben bezig om in een DataGridView de cell die ge-edit wordt te laten zien als een Combobox, maar dat wil niet echt lukken.

Ik krijg het (met hulp van internet) wel met allemaal comboboxen zijn, maar dat is niet wat ik zoek.

Mijn datagrid vul ik nu met een datasource.
Code:
Dim dt_ProjectFTE As DataTable = GetDataTable(SQL)
With DataGridView_FTE
            .DataSource = dt_ProjectFTE

Maar hij maakt de kolomen dan zelf aan (AutoGenerate = true). Nu kan ik deze wel uitzetten, maar ik weet niet hoe ik dan de datagrid kan vullen.

Weet iemand hier een oplossing voor.

Volgens mij is dit een ASP.NET vraag.;)
Je hebt het over "Autogenerate = true", dit heb je alleen in ASP.NET.

Als je in een Gridview "AutoGenerateColumns" op "false" zet, moet je zelf de kolomen definieren.
Dat kan in code, maar makkelijker is om dit via de designer te doen.
Als je met je muis over de GridView gaat, rechtsklikt, en "Show smarttag" kiest, krijg je een popupmenu.
Kies dan "Edit Columns".
Als je in de kolom een waarde uit de database wilt tonen, kies dan "Bound Field".
Vul bij headertext een naam in (maakt niet uit wat je er invult) .
Vul bij DataField de naam in van de kolom uit de datatable die je wilt tonen.
Wil je nog een kolom maken, klik dan "Add".
en zo verder...
Sluit nu de Kolom Editor.

Nu wil je nog dat men gegevens in kan vullen.
Een van de properties van het DataGrid is de "EditIndex". Als deze op -1 staat, kan er niets ingevuld worden.
Zet je deze op 0, dan worden alle kolommen van de eerste rij editboxen.

Je kan ook Checkboxen en andere invoer-objecten aan een GridView toevoegen.
De waarden uit de datatable worden dan echter niet automatisch in de kolom gezet.
Dit moet je dan doen via het "OnRowDataBound" event.

Hopelijk kan je hier wat verder mee?

Hoi rolandwardenaar,

Vb.Net 2005 heeft wel de mogelijheid om AutoGenerate te zetten. Niet in de propery's window, maar wel vanuit de code.
De AutoGenerate doet ook echt waarvoor hij bedoeld is.

Ik weet ook hoe ik zelf kolomen kan aanmaken, probleem is dus alleen, hoe krijg ik het voor elkaar om een datagridview via een datasource te koppelen, en de kolomentype/cellType zelf (in runtime) aan te passen.

Ik heb ondertussen een andere oplossing gedaan. Layout technies het een en ander veranderd, dus het probleem is nu opgelost.

Ik zou nog wel graag willen weten, hoe het wel opgelost zou kunnen worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan