Dataherstel/-recovery SD kaart: tools gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Overkwam me zojuist: data SDkaart gewist. Verkeerde venster voor ogen...
Betreft videobestanden. Heel vervelend..

Heb Recuva geprobeerd, maar vindt te weinig.
Andere versies bieden slechts (freeware) een te kleine omvang van bestanden om terug te kunnen halen.

Vraag: wat is op dit moment een goed werkende tool (freeware dus) om bestanden van SD kaart (64GB/Sandisk) terug te kunnen halen?

Dank LP, ga ik proberen!
Testdisk is waarschijnlijk te oud, werkt niet (geen search button actief).

iCare ook helaas weer max. 20 mb. Beetje lastig bij hedendaagse video :(

Laatst bewerkt:
TestDisk is niet oud maar onhandig en spartaans maar wel het beste progje voor dit soort zaken en ze hebben ook PhotoRec, meer gericht op beeldmateriaal, zit in dezelfde download.
Voor TestDisk, lees de gebruiksaanwijzingen om de gevonden files ergens anders op te slaan.

Had zelf die iCare net geprobeerd.....

Andere tool geeft 'overwritten', terwijl dit niet het geval is. Wordt steeds vervelender.. :(

TestDisk is niet oud maar onhandig en spartaans maar wel het beste progje voor dit soort zaken en ze hebben ook PhotoRec, meer gericht op beeldmateriaal, zit in dezelfde download.
Voor TestDisk, lees de gebruiksaanwijzingen om de gevonden files ergens anders op te slaan.

Had zelf die iCare net geprobeerd.....

M'n bestanden zijn 4 Gb. Hier haakt het gros af... :confused:

Ben nu ook met CardRecovery (v6.10) bezig - loopt nog ongeveer 5 kwartier...

Ik zou niet weten wat ik moet aanvangen met de info op de pagina die je via de link aanreikt, sorry.

IsoBuster. Met de gratis versie kun je in ieder geval kijken wat er nog te redden valt.

Isobuster ken ik nog wel. Data analyse? Wist ik niet.

... draait nog en halverwege. ..

Isobuster bekeken en heeft meen ik geen videobestanden backup.

Maar... godzijdank nog een license voor m'n SD card extreme (Rescue Pro de Luxe) gevonden. Deze werkte niet meer. Contact opgenomen met UK. Perfecte support. Nu juiste license en alles weer kunnen recupereren! Happy man today!

Gefeliciteerd met dat resultaat, had er weinig hoop meer op maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D:thumb:

Dank! Wist wel dat ik er niets meer mee mocht doen (schrijven). Dat is met een SDkaart wel weer wat makkelijker dan een HD.
Betrof een totaalshot (video) van een optreden, dus essentieel.
Iedereen weer veel dank voor het meedenken!

Wat wel opmerkelijk is, - en dat wil ik graag nog even meegeven als note - is dat naast de tenaamstelling (wat ik begrijp) tevens een soort onveranderbare link is ontstaan tussen audio- en videospoor. Beiden vallen niet meer te 'unlinken'. Geen punt, omdat ik de audio uit een multitrack ga gebruiken, maar toch wel opmerkelijk. Het bestand is dus veranderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan