datakabel samsung e 600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuw1957

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
ik heb de software voor de samsung e 600 gedownload van de site van samsung, ik heb de telefoon GPRS geactiveerd maar krijg geen verbinding,

Als ik verbinding zoek, krijg ik te zien fout in AT commando.

wat doe ik fout??

Marco

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb geen originele kabel. De kabel past uiteraard op de telefoon en heeft een USB aansluiting. Er zit een driver bij om de USB als een com poort te laten fungeren.
Ik heb samsung nederland al gebeld en die geven aan dat je wel de kabel moet hebben met een specifiek type nummer. Dat gaat dan uiteraard om een originele Samsung kabel.
Andere kabels passen wel op het toestel maar werken niet.
Ik heb in de pc gewoon de samsung modem geinstalleerd zoals omschreven staat in gprs easy en de goede COM poort geselecteerd die door de datakabel is aangemaakt. Als ik nu in configuratie scherm/ modems de eigenschappen van de samsung modem opvraag krijg ik de fout melding dat hij de modem niet kan vinden.
Bij de reviews van deze telefoon op kieskeurig.nl staan verhalen van hetzelfde probleem. Het is dus geen uniek probleem.
Ik heb nu dus twijfels of mijn datakabel wel geschikt is voor mijn telefoon.
Ik heb dat ding gekocht op de markt. Ik denk dat ik morgen even langs die marktstand ga om te kijken of er een ander type kabel van bestaat.

Wat voor een kabel gebruik jij??????

ik heb via Marktplaats een kabel gekocht bij GSM antenne in Lisse. Dit is ook geen originele kabel, maar ook daar heb ik bij dit forum de nodige hulpkreten gezien, ik heb denk ik een miskoop gedaan aangezien ik de kabel niet werkend krijg.:(

Morgen ga ik weer op de markt kijken, er zijn nl 2 standjes die kabels verkopen. Bij deze staat ergens op een heel klein stickertje E 700 op da's dus een andere Samsung. Bij standje 2 waren weer andere kabels. Dus daar ik nu ff shoppen. Je hoort er nog van.

Op mijn kabel staat : for samsung 300, ik heb vervolgens het bedrijf weer een mail gestuurd en zij zeggen dat deze kabel ook geschikt is voor de E 600. Ik weet het dus niet meer.

Sorry dat het zo lang duurde maar ik kom net van de markt af. Ik ben afgelopen zaterdag met de kabel terug geweest om mijn geld terug te eisen. De verkoper wilde perse op zoek naar een andere kabel. Ik heb net een andere USB kabel van hem meegekregen en daar staat inderdaad voor E 600 op en je raad het nooit:
hij werkt!!!!! Conclusie: je hoeft niet perse een originele kabel te hebben maar op de kabel moet dus wel vermeld staan dat ie voor een E 600 is.
Ik ben op dit moment alle foto's van de telefoon op mijn pc aan het kopieren en dat gaat perfect
Als je het fotoformaat op 640x480 zet krijg je foto's die er op normaal formaat (15x10 cm) helemaal niet verkeerd uit zien.

Misschien dat je ook nog terug kunt met jouw kabel.
Succes!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan