Datakabel te weinig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Goededag mensen.

Ik heb 2 sata hdd's en 1 sata dvd-brander in me pc zitten.
Alleen me moederbord heeft 2 sata aansluitingen en die zijn bezet door mijn hdd's. dus ik kom 1 aansluiting te kort.
ik kan heletijd wel die datakabel van me hdd eruit trekken en in de dvd brander pluggen maar elke keer als ik dat doe, gaat me moederbord zich resetten waardoor ik Sata instellen telkens opnieuw moet instellen. Bij Auto instellingen (Dus de standaard instellingen) worden me Sata drives niet herkent. Nu is het niet zo erg, ik weet wel waar ik moet zijn en binnen 5 minuten heb ik alles weer werkend door me eigen instellingen te gebruiken in de Bios. maar is wel vervelend. Is er geen oplossing voor? ik zoek een soort data verloopstukje ,waar ik ide data kabel erin druk en aan de andere kant de sata kabel erin druk. Maakt me niet zo heel veel uit als het data snelheid van de dvd-brander langzaam gaat. Ik heb dus geen stroomkabel nodig, de brander krijgt wel stroom via Voeding. Ik heb lopen zoeken maar konde niet vinden.

Kunnen jullie mij verder helpen?
M.v.g G.Tasgin.

Hoi !

Da's dan wel 'n erg goedkope.........

Greetz,

Harry.

Dank voor jullie reactie ,dus er zit niks anders op dan z'n pci controller aan te schaffen. jammer dat z'n verloop niet bestaat of niet te vinden is.
En dan moet ik een controller vinden die met Windows 7 werkt. en dat is toch wel lastig te vinden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan