datalimiet chello

Status
Niet open voor verdere reacties.

berryherry

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
404
ben overgestapt van chello classic naar lite, nou is het zo dat lite een datalimiet heeft van 1gig. zijn er programma's waarmee ik kan checken hoeveel data ik gedownload heb? want als ik de limiet bereikt heb word mijn snelheid verlaagd tot telefoon snelheid
 
ten eerste bedankt voor je snelle reactie,

voor dat ik ga downloaden, houd deze meter ook de totalen bij, en kan ik em elke maand resetten?
 
Je kan'm resetten idd, verder meet ie de data rate per tab in dagen, weken en maanden.
Zorg er wel voor dat je niet 2 interfases tegelijk meet, daar staat ie nl bij mij ook standaard op na installatie terwijl dat niet de bedoeling is.(dan meet je alles 2x)

Even checken in de opties dus.
 
Laatst bewerkt:
heb em gedload, idd een mooi progje,

heb nog een vraag waar kan ik die interfaces aanpassen,

gr berry
 
In de opties kun je de interfases veranderen:

Rechts op DU-meter logo in de systray
options
tab general(staat ie al op dus)
onderin heb je een menubar met meerdere mogelijkheden als het goed is. Bij mij staat ie na installatie altijd op "All". Ik doe'm altijd op m'n ethernetkaart.

Overigens zie ik net dat dit "dubbel meten" alleen opgaat voor mxstream users omdat zij ook moeten inbellen. Kabel/bbned/babyxl users hebben direct verbinding en geen flow op de inbel optie en hoeven dit dus niet noodzakelijk aan te passen.

M.a.w. je kunt vergeten wat ik gezegd hebt, je hebt immers kabel. Je mag het ook veranderen maar het zal niets uitmaken, beide is goed in this case.
 
Je kan ook naar:

http://datagebruik.chello.nl

gaan, daar kan je je verkeer zien, ook van afstand en dit is heel erg handig als je thuisnetwerkje heb, en router die het niet bijhoud, dan hoef je het niet handmatig de totals van DU bij elkaar op te tellen :)

en deze houd ook maand totals bij en totale data verkeer waar je op dat moment zit van de maand :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan