datalimiet hdd windows 7 64 bit

• Onderwerp starter Onderwerp starter svls1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

svls1

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
Hallo Medeforumleden,

Ik heb een nieuwe pc gebouwd met een 1TB boot disk
en een Seagate 3TB, SATA600, 7200rpm, ST3000DM001 voor data.
windows 7 pro 64 bit
met een asus P8H77V-LE moederbord.

als ik in mijn disk management kijk ziet hij de schijf als 3TB, echter kan ik maar iets meer als 2TB gebruiken.

er staat dan 748GB allocated en ik kan deze niet gebruiken als niew volume of mijn 2TB volume uitbreiden, deze opties zijn grijs

Ik heb op verschillende fora gezocht en daar hebben ze het over een limiet van 2TB op een boot schijf en om dit op te lossen deze formateren naar ander formaat tijdens installatie windows. de schijf word niet gebruikt als boot schijf, dus zou het toch gewoon moeten werken? (of ik ga ergens gigantisch de fout in:d)

nu ik toch aan het posten ben, op de 1 tb schijf heb ik mijn windows staan, echter de gereserveerde 100MB voor het systeem staat op mijn 3TB schijf... (zou dit er ook mee te maken hebben en hoe verplaats je die partitie naar de andere schijf)

alvast bedankt!:thumb:

Hallo,

Ik heb zelf een 1,5TB HDD(hier ding ook wat vanaf waardoor die nu dus 1,36TB), dus jou verhaal klopt dat er wat afgaat.. Die 100MB is maar een peuleschil voor een 3TB schijf, tevens gaat er ook nog wat vanaf voor het filesystem(bestandssysteem).

Laatst bewerkt:
dat klopt, de 100MB is niks, maar hij staat op de verkeerde schijf....
hij moet op mijn boot schijf staan, die 3TB is pure data, is dus best onlogisch dat die 100MB daar op staat:p

Laatst bewerkt door een moderator:
probleem is imiddels opgelost, voor degene die straks hetzelfde probleem heeft:

als je maar 2048gb kunt gebruiken op je schijf van de 3tb kun je de volgende stappen volgen:

- update bios naar nieuwste versie
- formateer de schijf van mbr naar gpt

waarom gpt? deze heeft een limiet van 124tb en niet 2048gb ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan