datalimiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hennegie

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2001
is een datalimiet van 1 GB veel of weinig bij een "normaal" internetgebruik van een paar uur per dag, en af en toe een paar nummers downloaden. Heb namelijk geeeeeeen idee wat ik me hierbij moet voorstellen.

Als geen frequente internetter bent en af en toe een nummer download is het te doen.

Ik heb mijn laptop nu ongeveer 8 uur aan en ben druk bezig met forummen en zit nu op 65mb dataverkeer

Maar op mijn download pc zit ik op ongeveer 1gb per dag

Geplaatst door m@rio
1 gb per dag? :8-0: mag blij zijn als ik dat in een maand haal
maar hangt er idd vanaf hoeveel je download en doet...

Als je een keer een groot bestand downloadt, ben je zo door die 1 GB heen. Er zijn dagen dat ik er 5 GB per dag doorheen jaag, maar ook tijden dat ik nog geen Gigabyte in een week haal. Helemaal afhankelijk van wat ik op de pc doe.
1 GB is wel weinig hoor, maar met een beetje surfen en af en toe een mp3 downloaden kan het genoeg zijn.

Geplaatst door m@rio

Dat kan niet!!! Zo groot is het internet helemaal niet! :D

Ik vind inderdaad voor mijn surfgedrag een datalimiet van 1 Gb niet erg veel, maar dat is gewoon heel persoonlijk en afhankelijk van je surfgedrag. Zeker als je bijvoorbeeld kazaa draait, of je veel sites met plaatjes bezoekt. Maar voor normaal surfen is het goed te doen. Hoewel, wat is normaal?

Laatst bewerkt:
Het hangt inderdaad van je surf gedrag af. Voor mij zal het in ieder geval niet genoeg zijn. Maar als jij af en toe een nummertje download in de maand dan moet het te doen zijn. Alleen is er indr wel een nadeel als je een keer iets groots download dan zit je er al doorheen.

Greetzz York

maar adsl is toch onbeperkt internetten?? Ik begrijp hieruit dat het surfen op zich al af gaat van die datalimiet......dat schiet dan toch niet op?

ADSL lite is in de meeste gevallen niet onbeperkt internetten, maar een permanente verbinding. Als je de keus nog ehbt dan zou ik voor een aanbieder zonder data limiet gaan zoals zonnet, hccnet of tiscali.

Geplaatst door hennegie
maar adsl is toch onbeperkt internetten?? Ik begrijp hieruit dat het surfen op zich al af gaat van die datalimiet......dat schiet dan toch niet op?

Alles wat je doet op internet kost bandbreedte het bezoeken van sites, streaming radio luisteren, downloaden van muziek, films en spellen.. gewoon alles.

Ik denk zelf dat 1 GB te weinig zal zijn want met een dagje internetten zit ik ook al over de 100 MB heen.. en als je een paar MP3 albums e.d download zit je zo op de 1 GB per dag.

pffffff is dat ff een dikke domper op de grote vreugde van het feit dat adsl hier beschikbaar komt binnenkort, moet me ineens op een andere provider gaan richten zonder datalimiet.......weer wat nieuws

thanx all voor jullie antwoorden, henriette

Geplaatst door hennegie
pffffff is dat ff een dikke domper op de grote vreugde van het feit dat adsl hier beschikbaar komt binnenkort, moet me ineens op een andere provider gaan richten zonder datalimiet.......weer wat nieuws

thanx all voor jullie antwoorden, henriette

Heeft deze provider geen abo met een groter limiet? (Over welke provider gaat het hier?)

Als je alleen internet is 1 gig genoeg, zelf luister ik veel naar internetradiostations en download af en toe een flinke dosis testsoftware en updates, genoeg voor een gemiddelde van 8 gig per maand.

Multimedia vreet veel bandbreedte, internetradio zijn al 128 kb streams, maar ook het kijken naar media streams van BBC World of de NOS gaat vrij hard als je hier meerdere keren per week naar kijkt.

Met 1 gig kan je het ook wel vergeten een ftp server te hebben, wat wel makkelijk is als je jezelf toegang wilt geven tot je bestanden vanaf elke plek met internet. Een niet nader te noemen bron produceert zo 40 gig dataverkeer per maand...

Het kan geen kwaad je (toekomstige) provider eens goed aan de tand te voelen over de hoeveelheid dataverkeer die zij denken dat je gaat krijgen als je aangeeft wat je wilt gaan doen.

het rekenvoorbeeldje van planet:

Datalimiet

....

In een maand van 30 dagen surft u elke dag naar gemiddeld 100 pagina's, downloadt u elke dag 1 MP3'tje van 5 MB en eens in de 2 dagen nog een een programma van 10 MB, bijvoorbeeld een nieuw chat of e-mail programma. Daarnaast mailt u natuurlijk elke dag en ontvangt u zeker 100 mailtjes per dag. In dit eenvoudige rekenvoorbeeld, van een zeer stevige surfer!, waarbij we uit zijn gegaan van een gemiddelde pagina grootte van 150 KB en een gemiddelde mail groote van 20 KB komen we dan uit op:

30 * 100 * 150KB = 450 MB
30 * 5 MB = 150 MB
15 * 10 MB = 150 MB
30 * 100 * 20KB = 60 MB
Totaal = 810 MB

Geplaatst door caveman
het kijken naar media streams van BBC World of de NOS gaat vrij hard als je hier meerdere keren per week naar kijkt.

Waarschijnlijk lukt je dat niet eens met ADSL-Lite, want echt breedband kun je het nou weer niet noemen:confused:

Ik meen me zelfs te herinneren dat het pas breedband mag heten boven de 300kb/s.

Ik wilde graag wanadoo, omdat ik dan makkelijk kan omschakelen (heb nu wanadoo hometime) en mn email kan behouden. En ik wil ook niet meer dan 40 euro betalen dus ben echt afhankelijk van de "lite" abonnementen. Maar moet nog es goed over alles nadenken, als ik die berekening zie staan heb ik zoiets van ... dat is wel te halen voor mij. Een mens is gauw te hebberig en als 'm iets nieuws voorgeschoteld krijgt wil tie altijd het meeste. Maar 2x over iets nadenken en naar adviezen van anderen luisteren wil nog wel es belangrijk zijn. Maar ben er nog steeds niet uit was het beste is.

Voor 40 euro heb je al meer dan adsl lite hoor. Kijk voor de verschillende aanbieders maar eens op www.adslmetacrawler.nl.

Ook een verbinding van 1024 Kb heeft in principe een datalimiet, al gaat die schuil achter het principe van fair use policy. Dat wil zeggen dat als je bijvoorbeeld 5 Gb per dag binnenhaalt, je waarschijnlijk al heel snel een mail van je provider zult krijgen dat dat niet de bedoeling is.

Waar denk je zelf aan, wat wil je gaan doen met je adsl verbinding? Ik zit bij hccnet en heb voor adsl lite een fair use policy, en trek geregeld 2 of 3 Gb per maand van dhet net af, en geen problemen daarmee.

Ik maak ook gebruik van HCC zelf heb ik een basic abo.

Hiermee zit je ook rond de € 40,-

En deze heeft inderdaad een fair use policy

En vergeet niet dat je ook nog een upload hebt deze wordt wel bij de totale download gerekend als je een max hebt van 1 Gb.

En wat m@rio zegt van 1 Gb p/d hoe meet je zoiets.

Zelf maak ik gebruik van DU-meter deze houd alles bij van up/download , maar als ik via mijn netwerkje 5 Gb naar de andere pc overpomp dan wordt dit ook geregistreerd op de DU-meter.

Voor alleen een é-mail adres moet je niet blijven bij je bestaande provider als dit ten nadele van je zelf is.

Succes met de keuze van de provider , speedtouch

Wat ik met adsl wil is email (geen grote stukken), surfen en muziek downloaden, en maybe af en toe een cd'tje. Het op internet zijn zal een uurtje of 5 per dag zijn en das nog veel denk ik, en hier en daar een spelletje doen en wat chatten, maar dat valt onder het surfen neem ik aan.

Denk vooral goed na voor je een besluit neemt.

Zelf heb ik sinds 4 dagen een nieuwe laptop toen heb ik ook een DU meter geinstalleerd.

Ik heb nog niet één groot bestand gedownload nog niet één mp3 cd , en ik zit nu al op 400 mb down/up load.

Dus kan je wel nagaan bij normaal gebruik zonder extra downloads zit je al in 10 dagen aan de 1 Gb.

En chatten is ook data , ga je dan ook nog eens een foto binnen halen dan gaat het al heel snel.

Succes met je beslissing; speedtouch

Oke ik ben om, ik ga voor de FUP, nu de provider nog, heb hier keuze uit 10 providers: planet, hetnet, xs4all, wanadoo, tiscali, fiberworld, HCCnet, zonnet, freeler en solcon. Ik ga weer ff vergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan