Datarecovery

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probleem bleek een geshifte datapartitie te zijn, corrupt dus. Na het aanmaken van een nieuw mbr was de partitie nog steeds corrupt. Recovery op een corrupte ext2 zonder journaling is niet mogelijk.
 
Voor mensen, die ooit hetzelfde probleem hebben: ga geen recovery-acties proberen met Windows, want kennelijk maken die de Linux-partitie corrupt. Ik kon nog gewoon van de schijf lezen en na de dataherstelacties dus kennelijk niet meer.

Overigens wist ik toen nog niet, dat de meeste NAS-servers wegschrijven naar Linux-format. :(
 
Er zijn vele wegen die naar rome leiden. Bij verlies van belangrijke data is het belangrijk goed na te denken alvorens stappen te ondernemen. Voorkom dat de data overschreven wordt door software die word gedownload/geinstalleerd om de data te herstellen. Dit is een veel gemaakte (en onherstelbare fout). Zelf proberen is een optie maar als de data echt belangrijk is, wil ik je adviseren contact te zoeken met een ervaren recovery bedrijf bij voorkeur met een eigen recovery lab , bijvoorbeeld bij reqor.
 
Beste het hof
Ben je eruit met je probleem, heb soortgelijk probleem, bestanden waar ik niet bij kan.
Ook xfs geformatteerd.
Is het bij je opgelost?
20henk11
 
Helaas niet, ik heb mijn verlies moeten nemen. Maar stuur even een berichtje naar Dinux, wellicht kan hij jou wel helpen!
 
Beste Peter is er een mogelijkheid om het lijntje te verkorten?
Rechtreeks contact?
20henk11
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan