Data's oude naar nw.pc ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Ok,weet al op voorhand dat dit een "domme" vraag is maar toch...........
Mijn oude Compaq pres. laat wat te wensen over qua geheugen,geen DVD writer,kleine HD ...
Nu had mijn Pc dealer voorgesteld om de pc wat nieuw leven in te blazen en betaalbaar te houden door een nw.up-to-date moederbord te plaatsen,grote HD en een DVD schrijver.
Kunnen al mijn gegevens,mappen en programmas 100 % op de nw. worden overgebracht zodat alles eigenlijk hetzelfde blijft als m'n pc nu is of moet ik helemaal opnieuw beginnen ?
Volgens hem lukt dat maar ik heb zo m'n bedenken,of is dat onterecht

:rolleyes:

gegevens en mappen gaan zo over.
programma's denk ik niet omdat windows opnieuw geinstalleerd moet worden.

En domme vragen bestaan niet.

vraag hem dan gelijk de oude harde schijf als tweede hard disk te laten zitten.

Als de oude schijf de primaire harddisk blijft en de nieuwe toegevoegd wordt als secondaire, dan kan de installatie toch hetzelfde blijven? Behalve dat er drivers voor het nieuwe moederbord en dvd schrijver geïnstalleerd moeten worden.

Als er veel verschil zit in de snelheid van de schijven kun je beter opnieuw installeren op de nieuwe schijf.

Favorieten van Explorer en adresboek & e-mails van Outlook kun je exporteren / importeren.

Gr. Egel.

Als het XP is dan zal xp niet gaan werken.
een nieuw moederbord en een nieuwe processor zijn te veel van het goede.

Geplaatst door Happyhippie
Everest zegt: Actieve UDMA Overdrachtmodus UDMA 5 (ATA-100)
Dat is even snel als veel harde schijven van nu, alleen zijn die 7200 rpm en misschien is je oude schijf 5400 rpm.

Ik denk dat je het beste je Pc dealer kunt vragen hoe die het overzetten wil aanpakken. Misschien bedoelde die ook wel je oude schijf als primaire schijf te houden, of, gebruikt die speciale software om de configuratie over te zetten naar de nieuwe schijf.

Vr.Gr. Egel.

Wel bedankt allemaal,nu weet ik toch al wat meer dan enkel hetgeen m'n dealer me verteld.

Groetjes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan