Dataverkeer meten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbertG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jun 2003
Ey,

Ik heb laatst een sweex router gekocht, alleen ik wil nu graag mijn dataverkeer meten per poort, dus eigelijk een programmatje wat ik aan de router kan koppelen zodat ik van elke routerpoort het dataverkeer kan meten.

Het gaat hier om een klein serverparkje, dus wil ik graag het dataverkeer van al mn klanten bekijken of ze er niet overheen gaan.

Weet iemand zo programmatje?

Alvast bedankt,
Robbert

PS: Ik gebruik om in mijn router te komen het standaard programmatje in je internet browser, dat heet volgens mij broadband router!

Voor zover ik weet bestaat zulke software niet en anders zal het zeker niet gratis zijn.
Als je zelf een server draait moet er toch wel iets inzitten of voor te krijgen zijn om deze informatie te loggen?

Ja dat zit er wel in, alleen die servers zijn van klanten, dus echt helemaal gehuurd, daar kan ik zelf geen dataverkeer programmatjes op droppen.
Ze zijn regelrecht aangesloten op de router, alleen ik dacht, als ik nouw het dataverkeer meet vanaf de poorten.

Maar hoe doen anders al die server hosting bedrijfjes? Ik neem aan dat zij ook wel het dataverkeer van hun klanten meten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan