• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

DatePicker verbergen op basis van waarde andere cel....

Status
Niet open voor verdere reacties.

velde046

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Ik heb een voorbeeld bijgesloten die gemaakt is in de Engelse versie van Excel, hoop dat dit geen problem is voor het bieden van een oplossing...

Hoe dan ook, ik zit met het volgende. Ik ben bezig een formulier te maken waarin klanten een database kloon kunnen aanvragen. Ik ben al een aardig stuk op weg, maar loop nu tegen een klein problem aan.

Zoals je kunt zien heb ik een DateTime picker staan in E13 met de naam BackupPicker. Maar deze wil ik eigenlijk alleen tonen als in cel D13 is gekozen voor de waarde "Specific Date/Time". Ik weet dat het handmatig zichtbaar en onzichtbaar te maken is, maar ik wil de datepicker dus verbergen als Most Recent is gekozen en alleen laten zien als een specifieke datum tijd in D13 als voorkeur is aangegeven. Kan dit?

P.S. De waarde van de date pickers wordt in de onderliggende cel geplaatst dus daar a.u.b. niets aan veranderen als niet nodig is :)

Bijlagen

Hmmm, wellicht dat mijn signature zin verkeerde verwachtingen heeft gewekt, maar dit antwoord snap ik niet helemaal JP, zou je iets meer kunnen toelichten? Ik heb namelijk op dit moment geen idee wat je bedoelt met Change Event....

Omdat ik nog met excel 2003 werkt herkent hij de date picker niet, maar hier de macro die achter je blad moet zetten in VBA editor, de code om zichtbaar en onzichtbaar te maken had je al deze zet je daat dan tussen.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Not Intersect(Target, Range("D13")) Is Nothing Then
If Target.Value = "Specific date/time" Then
'hier code om zichtbaar te maken
Else
'hier code om onzichtbaar te maken
End If
End If

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan