Datum + 3 dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Goededag acces vrienden, op een faktuur wil ik de datum vermelden wanneer het te betalen bedrag geincasseerd zal worden. Hiervoor wil ik de huidige datum gebruiken + bv 3 dagen
Ik dacht zelf aan : =Format(Date();"d mmmm yyyy\.") + 3. Maar dat werkt niet bij mij. Wat doe ik fout of hoe moet het anders. Hartelijk dank. Friend
 
Wat dacht je van dit:

PHP:
$jaar = date('Y');
$maand = date('m');
$dag = date('d');
$extradag = $dag + 3;
		
echo $extradag."-".$maand."-".$jaar;      = 8-03-2010



Het is nu alleen wel een text geworden en geen DATE meer...
 
Of

PHP:
$driedagen  = (date("d")+3)."-".date("m")."-".date("Y"); 
echo $driedagen;
Komt het zelfde uit als mijn vorige bericht. Ook dit is weer een text en geen DATE meer...



dit heb ik van PHP.net gehaald:
PHP:
$tomorrow  = mktime(0, 0, 0, date("m")  , date("d")+1, date("Y"));
$lastmonth = mktime(0, 0, 0, date("m")-1, date("d"),   date("Y"));
$nextyear  = mktime(0, 0, 0, date("m"),   date("d"),   date("Y")+1);
zie: http://nl.php.net/manual/en/function.date.php
 
Laatst bewerkt:
Wouter, ik vind het fantastisch. Dat het text wordt is in dit geval geen probleem, alleen ..... waar en hoe plaats ik dit ?? Friend
 
Jongens, hou het simpel in Access: DateAdd("d";3;[Factuurdatum]) of DateAdd("d";3;Date())
 
OctafFish, fantastisch Hartelijk dank. Werkt prima !Nog een vraagje/aanvulling hoe kan ik het formateren dat hij de datum als volgt weergeeft : dd mmm yyyy ( 8 maart 2009)??
Als ik : =DateAdd("d";3;Date();"d mmmm yyyy\.") Plaats dan geeft hij de melding : "De expressie die u hebt opgegeven, bevat een functie met een ongeldig aantal argumenten" Friend
 
DateAdd kent geen datumopmaak, dus vandaar dat je een foutmelding krijgt. Je kunt er nog dit van maken:
Format(DateAdd("d";3;Date());"d mmmm yyyy")
Dan maak je dus wel een Tekstveld van je datum. Wil je later alsnog een datumveld van deze datum(opmaak) maken, dan zet je er straks weer CDate(Datumformule) omheen.
Om het makkelijk te maken... ;)
 
OctaFish, Fantastisch:thumb::thumb: Zeer veel dank!! Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan