datum aanmaak in Outlook 2010 agenda item tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie13

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2013
Goedemiddag,

Ik werk met Outlook 2010 (NL) en zou graag in bij een vergaderverzoek of afspraak, welke ik zelf heb aangemaakt, de datum van aanmaken willen zien. Bij afspraken die ik van anderen toegestuurd krijg zie ik de verzenddatum staan (zie bijlage). Dit zou ik ook willen terugzien bij mijn eigen geplande items.
Mij is bekend dat je de weergave kunt aanpassen naar een 'lijst' weergave waarbij je het veld 'Gemaakt' kunt toevoegen. Dit is voor mij echter niet werkbaar. Ik zou graag het veld 'Gemaakt' in het daadwerkelijke agenda-item willen terugzien. Is dit mogelijk?

Gr. Ronald

Bijlagen

• afb Outlook wel.jpg
    afb Outlook wel.jpg
    52,2 KB · Weergaven: 330
Bedoel je dat je een eigen formulier hebt gemaakt voor je agenda afspraken? Waarom? En als je een eigen formulier kan ontwikkelen, wat is dan het probleem het juiste datumveld er in zetten? Je krijgt er blijkbaar wel andere velden (en dan vermoedelijk ook nog eens niet-standaardvelden) in, dus een standaardveld toevoegen aan een formulier lijkt mij niet zo lastig.

Overigens is een verzenddatum niet hetzelfde als een aanmaakdatum. Een vergaderverzoek dat je zelf maakt, wordt uiteraard niet verzonden maar gelijk opgeslagen. Een verzenddatum wordt pas gebruikt op het moment dat de uitnodiging (jawel...) wordt verzonden. Als jij een verzoek ontvangt, heeft de afzender het verzonden. Maak je 'm zelf, dan verzend je 'm niet naar jezelf, maar wel naar de andere genodigden. Dus wellicht haal je de betekenis van de velden door elkaar.

Hoi OctaFish,

Dank je voor je reactie. Ik heb geen eigen formulier aangemaakt voor mijn agenda. Ik zou alleen graag, achteraf, in het agenda-item willen zien wanneer deze is aangemaakt. De vraag is of dit mogelijk is voor eigen gemaakte afspraken.

Gr. Ronald

In een vergaderverzoek die je zelf maakt, zie je de naam van de maker, en de aanmaakdatum niet in de afspraak als je hem opent. Die zie je (naam van maker + aanmaakdatum) alleen als je een verzoek van derden hebt gekregen. Je kunt de agendaweergave ook niet aanpassen; hooguit kun je een extra pagina toevoegen waar je wat extra velden (waaronder het veld <Gemaakt>) op zet. Of je dat formulier mag publiceren is dan weer een kwestie van instellingen. Maar dan nog zie je de gewenste gegevens niet op het eerste scherm. Dus of het de moeite waard is, mag je zelf beoordelen. Mij lijkt het een stuk simpeler om het veld <Gemaakt> toe te voegen aan een andere weergave van je kalender, bijvoorbeeld de weergave <Actieve afspraken>. Daar kun je het veld wèl vanuit de <Veldkiezer> naar het overzichtscherm slepen.

Hoi OctaFish,

Extra velden toevoegen op een apart tabblad zou een optie kunnen zijn. Het is inderdaad een stuk simpeler om de 'lijst' weergave aan te passen met een extra veld. Ik denk dat ik dit op deze manier dan maar ga oplossen.

Dank je voor je reacties!

Gr. Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan